Actualitzat 15/12/2014 16:37

Avinyonet del Penedès presenta un pla de dinamització turística per posicionar-se com un atractiu de la comarca

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Els seus creadors en destaquen la bona cooperació entre tots els agents públics i privats

Avinyonet del Penedès (ACN).-

L'Ajuntament d'Avinyonet del Penedès (Alt Penedès) ha presentat el seu pla de dinamització turística. L'objectiu és posicionar-se com el territori "que som l'origen de la vinya a Catalunya", segons l'alcalde, Oriol de la Cruz. Aquest diferencial d'Avinyonet, juntament amb el monestir de Sant Sebastià dels Gorgs, el Jaciment de la Font de la Canya i el paisatge, ha de permetre que s'incrementin els turistes i es conservi el territori i el patrimoni. De la Cruz reconeix la força turística que Vilafranca del Penedès i Sant Sadurní tenen a la comarca però recorda que "els municipis petits també tenim molts atractius". El pla s'ha elaborat amb la col·laboració entre l'ajuntament i les empreses."Som l'origen de la vinya a Catalunya". Aquest és el principal argument sobre el que pivota el pla de dinamització turística d'Avinyonet del Penedès (Alt Penedès) que s'ha fet conjuntament entre l'ajuntament i els sectors econòmics d'aquest poble que, a peu de la N-340, és una porta d'entrada al Penedès, al costat de Subirats. En l'elaboració del pla també hi ha participat la consultora Cerveró.

Entre els elements que destaquen d'Avinyonet, a banda de ser el primer poble on s'han detectat llavors de raïm de fa més de 2.000 anys, hi ha el Jaciment de la Font de la Canya, que és on s'han fet els descobriments, i el monestir de Sant Sebastià dels Gorgs. A més, en destaquen la gastronomia, l'aeròdrom i l'entorn natural i paisatgístic com a atractius complementaris per donar valor afegit als visitants i turistes.

L'objectiu és clar: Es vol posicionar Avinyonet del Penedès com una marca d'enoturisme per incrementar en un 42% els ingressos turístics l'any 2017 i que els turistes pugin un 17% a fi de generar més riquesa pel municipi tot conservant el patrimoni. "Avinyonet té molt potencial però no s'acaba de desenvolupar", ha assegurat Josep Cerveró, responsable de la consultoria que ha ajudat a redactar el pla que ara s'haurà d'aplicar.

L'alcalde d'Avinyonet, Oriol de la Cruz, ha destacat "la implicació del sector privat" ja que "la majoria d'empreses han tingut un paper molt important" en la redacció d'aquest pla. En aquest sentit, Cerveró ha apuntat que "ha estat molt participatiu i fet des del territori" i ha comptabilitzat que "fins a 40 empreses han participat en les reunions de treball". A més, l'alcalde ha volgut posar en valor el seu municipi assegurant que amb aquesta proposta volen "sumar" al projecte d'enoturisme Penedès.

No debades, De la Cruz ha assenyalat que Avinyonet "és la porta d'entrada al Penedès per la N-340", juntament amb Subirats, de manera que cal considerar-lo com un punt turístic. És conscient que a l'Alt Penedès, Vilafranca i Sant Sadurní d'Anoia són els que reben el major nombre de visitants, però més enllà de la capital del vi i del cava reivindica que "els municipis petits també tenim molts atractius".

Per implantar aquest pla, s'ha creat un logotip em què les lletres 'vi' del nom Avinyonet apareixen destacades de color vermell i s'ha posat en marxa un portal web i perfils turístics a Facebook i Twitter. També es fabricaran unes bosses per identificar l'origen d'allò que comprin els turistes al poble. A més, es començaran a fer cursos d'anglès i xarxes socials als empresaris del municipi perquè puguin desenvolupar-se millor. L'any 2012, Avinyonet del Penedès va rebre uns 2.700 turistes, xifra que apareix a partir de les 5.000 pernoctacions que es van registrar en els 10 allotjaments que existeixen.