BARCELONA 16 juny (EUROPA PRESS) -
Només quatre de cada deu professors europeus utilitza pel·lícules i documentals a classe, segons revela l'estudi 'Film Education in Europe: Showing films and other audiovisual content in European Schools. Obstacles and Best Practices', coordinat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Prop d'un 60% dels més de 6.700 professors enquestats han afirmat que el seu ús de les pel·lícules com a material educatiu era "ocasional o nul", ha informat aquest dimarts el centre en un comunicat.
L'informe destaca que les limitacions més significatives són d'ordre logístic i organitzatiu, relatives a l'ús de l'espai i del temps, així com d'ordre curricular.
A més, les dades assenyalen que els professors no tenen l'autonomia per introduir el cinema als seus programes i tampoc té espai a les classes tradicionals --un 78%--, el que constitueix "un obstacle per a l'alfabetització audiovisual".
La infraestructura no és una limitació d'accés, ja que per al 76% dels docents europeus la seva escola està "bé o molt ben equipada" per reproduir continguts audiovisuals a classe, una tendència que també es dóna a Espanya.
La majoria d'escoles europees --un 74%-- tenen menys de 50 pel·lícules disponibles, mentre que un terç té accés a menys de deu cintes als seus fons audiovisuals, i el 63% dels professors utilitza recursos propis per al visionat de pel·lícules.
En relació amb el material més utilitzat, el gènere més present és el documental --un 60%--, mentre que els formats comercials reben menys atenció: la ficció la utilitza un 34% dels professors i l'animació, només un 23%.
Espanya es troba per sobre de la mitjana europea en la utilització dels continguts audiovisuals, si bé es troba entre els països europeus que menys utilitza el cinema nacional a l'escola --un 37,6%--, després de Xipre, Lituana i Itàlia.