Publicado 10/09/2024 19:44

Andorra activa un telèfon gratuït per prevenir les conductes suïcides

Helena Mas i Esperança Esteve en la roda de premsa d'aquest dimarts.
SFGA / JAVILADOT

   El servei es prestarà conjuntament amb la Fundació Ajuda i Esperança

   ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 10 set. (EUROPA PRESS) -

   El Ministeri de Sanitat d'Andorra ha anunciat aquest dimarts, coincidint amb el Dia Mundial per a la Prevenció del Suïcidi, l'activació d'una línia d'atenció telefònica per a la prevenció de les conductes suïcides.

   Sota el nom 'Línia verda', les persones que es troben en aquesta situació poden cridar des d'aquest mateix dimarts al telèfon gratuït 177, actiu les 24 hores els 7 dies de la setmana, a través del qual se'ls ofereix atenció de forma immediata i es podran activar els serveis necessaris, informa el Govern en un comunicat.

   La ministra de Sanitat, Helena Mas, ha afirmat que la millor forma de lluitar contra el suïcidi és informar i posar al proveïment de la ciutadania totes les eines que tenen com a objectiu "posar a la persona en el centre de l'equació".

   Mas ha detallat les dades de persones ateses en el servei d'urgències de l'hospital Nostra Senyora de Meritxell per intents d'autòlisis, 40 en 2022 i 39 en 2023, i les dades de suïcidis consumats registrats pel departament d'Interior: 4 en 2022 i 5 en 2023.

   El nou servei s'ha presentat com a "confidencial i segur", i va dirigit a totes les persones que es troben en un moment de vulnerabilitat, a través del quals se'ls ofereix suport psicoemocional i orientació sobre els recursos existents al país en salut mental.

   Quan la persona cridi a aquest telèfon, se li atendrà i s'avaluarà el nivell de risc de suïcidi: en cas de risc "imminent" s'activaran els serveis d'emergència, mentre que per a la resta de casos s'atendrà a la persona i la hi orientarà als recursos assistencials i comunitaris existents.

COL·LABORACIÓ

   Per engegar la línia d'atenció telefònica, el Ministeri ha signat un conveni de col·laboració amb la Fundació Ajuda i Esperança, que s'encarregarà de gestionar i donar el servei de la Línia Verda.

   Mas ha destacat el fet de tenir l'"experiència" d'una entitat i els seus voluntaris que s'encarrega de la gestió d'aquesta línia per a altres institucions públiques espanyoles.

   La presidenta de la Fundació, Esperança Esteve, ha explicat que disposen de voluntaris formats específicament per atendre aquestes situacions i que en els llocs on s'ha posat en funcionament ha tingut "molt bon acolliment".

   La nova línia telefònica forma part del desplegament del Pla Integral de Salut Mental i Addiccions (PISMA), presentat durant la legislatura passada, que té com a objectiu acompanyar el país en la transformació del model existent cap a un de més plural, interdisciplinari, amb la persona en el centre del projecte i fomentant l'atenció comunitària.

Contador



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés