Publicat 02/05/2023 19:47

Andorra avana amb el seu pla estratgic per promocionar conjuntament el comer

Gallardo i Segarra durant la roda de premsa d'aquest dimarts.
SFGA / JAVILADOT

Gallardo anuncia la creació d'una "marca paraigua"

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 2 (EUROPA PRESS)

El Govern d'Andorra ha donat a conixer aquest dimarts els últims avanos del pla estratgic de comer que cerca aconseguir una promoció conjunta del sector.

El ministre de Presidncia, Economia i Empresa en funcions, Jordi Gallardo, acompanyat de la directora d'Intueri Consulting --l'empresa encarregada de desplegar el pla--, Maria Segarra, ha comparegut per detallar el pla operatiu, que preveu l'execució d'accions per potenciar Andorra com una destinació de compres, ha informat el Govern mitjanant un comunicat.

Gallardo ha destacat algunes de les característiques del comer nacional, com que la configuració urbanística del país presenta diverses rees de concentració amb diferents marques territorials, associacions i comeros de tota mena que es promocionen de forma individual.

Aix provoca que no es transmeti una imatge unificada del país ni dels seus atributs com a destinació de compres i, a més, es generen poques sinergies entre els comeros i vendes creuades amb altres tipus d'oferta com la gastronomia, esport i oci.

Enfront d'aquesta situació, el ministre en funcions ha explicat que el pla operatiu pretén "aglutinar sota un únic concepte de comunicació" les marques i zones comercials aprofitant la fortalesa de la marca Andorra, en les seves paraules.

EINES

Per aconseguir-ho, s'ha determinat que és necessari crear eines eficients per posar al provement del públic local, visitants i turistes l'oferta comercial del país de forma "ordenada i clara".

D'aquesta forma, el pla operatiu preveu el disseny d'accions de comunicació i promoció conjunta per posicionar el comer d'Andorra com un element de valor atractiu en si mateix i no com un element complementari, detalla el comunicat.

Alhora s'estableix la importncia de generar sinergies entre les diferents activitats relacionades amb el comer com l'oci, la gastronomia o l'esport, afavorint el sector econmic en conjunt.

Les propostes recollides estan vinculades a l'engegada d'una web-app i aplicació digital acompanyada d'una guia de compres en format físic com a complement, i la potenciació de les xarxes socials.

Tot aix, segons ha relatat Gallardo, sota una "nova marca paraigua", amb una identitat grfica i una denominació associada, que sigui representativa del comer andorr en un sentit ampli.

La voluntat és que la nova marca es converteixi en el denominador comú que "doni valor i sumi" en la promoció que es fa tant al mercat domstic com en l'exterior.