Publicat 30/10/2023 16:24

Andorra preveu tenir operatiu l'heliport nacional a finals del 2025

Projecció de com ser l'heliport
GOVERN D'ANDORRA

Les obres de construcció comenaran aquesta setmana

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 30 (EUROPA PRESS)

El Govern d'Andorra preveu que l'heliport nacional que es construir a la Caubella --al poble de Pal i al costat de les installacions de l'estació d'esquí-- estigui "plenament operatiu" a finals del 2025.

L'executiu ha informat aquest dilluns en un comunicat que les obres de construcció comenaran aquesta setmana i els treballs recolliran "totes" les allegacions i els criteris mediambientals per minimitzar l'impacte visual i ambiental a la zona.

En concret, el camp de vol es preveu que estigui enllestit a mitjans del 2024 i els edificis annexos estaran acabats a mitjans del 2025, moment en qu hi ha la previsió d'iniciar "un període de proves".

Durant aquest temps l'heliport funcionar per poder obtenir l'autorització definitiva i estar totalment operatiu a finals del mateix any, i la inversió inicial que ha anunciat l'executiu per als treballs ser de "cinc milions d'euros".

El comunicat indica que la infraestructura "compleix els objectius marcats pel Govern" andorr: avanar en el desenclavament del país, afegir seguretat als vols amb un heliport homologat internacionalment i extraient els vols del centre de la parrquia de la Massana i, finalment, obtenir una infraestructura de titularitat pública.

A més a més, tal com ha ressaltat el secretari d'estat de Transició Energtica, Transports i Mobilitat, David Forné, amb l'inici del projecte es dona resposta a una "anhelada reivindicació" del país.

ZONA

La nota de premsa ha remarcat que la zona on es construir la infraestructura est "antropitzada" amb la carretera i les pistes d'esquí.

A més a més, ha considerat que l'heliport estar situat al "punt geogrfic central" del país, cosa que facilitar els vols de rescat i emergncies.

La installació "centralitzar" els vols nacionals i internacionals en helicpter que arribin al país i ser un punt fronterer aeri d'Andorra amb l'exterior.

TIPUS DE VOLS

Per la seva banda, el director d'Energia i Transports, Carles Miquel, ha explicat que l'heliport est dimensionant "les necessitats actuals i futures".

D'aquesta manera, el comunicat detalla que l'heliport podr acollir aeronaus de grandria mitjana i també admet l'operació d'helicpters grans, tant per a emergncies com visites d'estat.

El Govern andorr ha previst entre 2.000 i 3.700 operacions anuals en funció dels escenaris, excloent la inducció del trnsit si la tecnologia eVTOL (helicpters elctrics) arriba a ser compatible.

També ha indicat que es permetr l'establiment de rutes comercials i vols regulars.

Quant a l'edifici mixt, l'executiu ha previst tenir un hangar d'estacionament de 800 metres quadrats compartimentat per acollir fins a set aeronaus.