La filloga Maria Cucurull ser la presidenta de l'entitat
ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 24 (EUROPA PRESS)
El Principat d'Andorra veur néixer aquesta tardor una altra entitat cultural, Cultura Activa, que centrar la seva activitat a promoure "la llengua i la cultura catalanes" al país.
Segons han informat a través d'un comunicat, tenen la voluntat de desenvolupar projectes propis i "fer xarxa" amb altres entitats del país i de fora.
L'entitat estar agermanada amb mnium Cultural i "buscar sinergies" amb entitats en favor de la promoció de la cultura i la llengua.
L'associació assegura que ja tenen "150 associats" i que treballaran per la llengua i els drets dels catalanoparlants des de l'activisme i la societat civil, indiquen literalment.
Concretament, preveuen organitzar campanyes adreades a escoles i botigues, promoure els hbits lingüístics en la quotidianitat i continguts en catal especialment per al públic infantil i juvenil i als mitjans de comunicació.
Cultura Activa també vol ser "un nou agent de la societat civil" que vetlli per la correcta aplicació de la llei de la llengua oficial que s'aprovar a finals d'any.
Un altre objectiu és garantir el dret dels catalanoparlants a viure "plenament en catal" i evitar que es vulnerin els seus drets lingüístics, han assegurat.
En aquest sentit Cultura Activa creu que cal una societat civil "organitzada, ambiciosa, exigent i mobilitzada" al costat de les institucions.
De la mateixa manera, l'entitat aprofitar l'estructura de l'organització per "promoure estratgicament" l'activitat cultural andorrana, amb la difusió d'actes d'altres entitats, la creació de referents propis i l'establiment de convenis amb altres agents culturals, exposen.
CUCURULL
La primera presidenta de l'entitat ser Maria Cucurull, qui identifiquen com una activista, filloga, professora de catal, articulista i autora de diferents llibres.
Cucurull encapalar una junta "transversal" de persones procedents d'mbits molt diversos amb l'objectiu comú de treballar per la cultura i la llengua.
La presentació oficial de l'associació es far el prxim 6 de novembre amb una presentació a la sala d'actes del comú (ajuntament) d'Escaldes-Engordany.