BARCELONA 28 març (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha celebrat aquest dimarts la tornada a Catalunya de l'eurodiputada de Junts i exconsellera, Clara Ponsatí, encara que ha afirmat que la seva detenció vulnera els seus drets com europarlamentria i "posa de manifest que l'Estat espanyol no respecta la seva immunitat".
Ho ha dit en un comunicat per la detenció de Ponsatí a Barcelona després d'haver tornat aquest mateix dimarts a Espanya sense presentar-se a les autoritats després de viure cinc anys entre Esccia i Blgica després de l'1-O.
Aragons ha afegit que espera que Ponsatí quedi en llibertat de forma immediata, i ha sostingut que la seva detenció és "una evidncia més" que la resolució del conflicte polític entre Catalunya i la resta d'Espanya encara est lluny, segons ell.
"La seva tornada, que lamentablement no és en plena llibertat, fa evident una vegada més que la repressió contra l'independentisme continua i que se segueix laminant la qualitat del sistema democrtic", ha afirmat.
També ha criticat que el Tribunal Suprem i el magistrat Pablo Llarena evidencien "la falta de respecte cap als principis democrtics bsics", com creu que demostra l'ordre de detenció.
Ha dit que la Generalitat seguir "lluitant contra la repressió, per la democrcia, i pels drets i les llibertats", i treballant per la independncia, l'amnistia i per la tornada dels líders de l'1-O a l'estranger.