Un lloc web permet veure la posició de Barcelona en 45 rnquings
BARCELONA, 17 gen. (EUROPA PRESS) -
L'associació privada d'empreses Barcelona Global ha presentat juntament amb l'empresa de consultoria Ideograma el projecte 'Barcelona in the rankings', una iniciativa que vol millorar el posicionament de Barcelona en els rnquings estratgics de ciutat.
El CEO de Barcelona Global, Mateu Hernández, ha explicat aquest dijous a la presentació que l'eina, que s'ha elaborat de manera conjunta, "és només un punt de partida per a una feina posterior", la de millorar la imatge de la ciutat.
El director d'Ideograma, Antoni Gutiérrez-Rubí, ha relatat que en la fase inicial del projecte han creat un espai web que ja est obert al públic al lloc web de Barcelona Global, en qu es pot consultar i analitzar la presncia de Barcelona en 45 rnquings globals elaborats per consultores i organismes internacionals: "Tots de rellevncia i fidelitat".
"És una eina que servir a institucions, empreses, periodistes o a qualsevol persona que necessiti conixer la posició de Barcelona i utilitzar-la com a element de promoció", ha explicat Gutiérrez-Rubí, que ha ressaltat la importncia de saber com el món veu Barcelona.
BARCELONA COM A HUB TECNOLGIC
Després d'haver analitzat els rnquings, els encarregats han concls que Barcelona té una bona presncia en el seu paper com a hub tecnolgic del sud d'Europa, també han destacat la seva bona qualitat de vida urbana i l'actitud tolerant, el pols cultural i la bona reputació global.
No obstant aix, han vist que la ciutat podria millorar per permetre l'escalabilitat i en l'atracció d'inversions, així com en la inversió en investigació, en la creació d'un entorn més sostenible i en la seva projecció de futur.
MILLORAR LA REPUTACIÓ
El president de Barcelona Global, Pau Guardans, ha apuntat que Barcelona hauria d'estar millor preparada davant dels successos que influeixin en la seva reputació: "Londres i París estan millor preparats que Barcelona per controlar la seva reputació davant d'un succés"
Així, Guardans ha subratllat que des de finals del 2017 el sector del luxe, els centres d'educació superior, el turisme, l'activitat econmica i la ciutat en general "han patit per l'atemptat, la política, la 'turismofbia' i el 'topmanta'", i per aix ha destacat la necessitat de treballar la imatge de Barcelona perqu estigui preparada davant de successos com aquests.
Guardans ha ressaltat la importncia de tenir en compte la reputació i ser conscients de com el món veu la ciutat: "Hem de passar de ser una ciutat admirable per ser rellevant, i per a aix és necessari projectar els valors i les imatges diferents".
Aquest projecte s'emmarca en l'objectiu de Barcelona Global de millorar l'atractiu de la ciutat, i juntament amb aquesta iniciativa també celebraran una trobada a Londres per portar all els aspectes més atractius de Barcelona, a més de l'International Desk, consistent en viatges de premsa amb periodistes internacionals perqu coneguin la ciutat des de diferents perspectives.