L'esdeveniment se celebrarà del 8 al 24 de novembre
ENCAMP (ANDORRA), 14 (EUROPA PRESS)
Andorra Turisme ha presentat aquest dilluns el 'Shop in Andorra Festival', la nova imatge del 'Andorra Shopping Festival' que se celebrarà del 8 al 24 de novembre i que esperen que atregui més de 600.000 visitants.
Així ho ha explicat el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, en declaracions als mitjans després de la presentació del nou concepte creatiu del festival que a partir d'aquest any es vincula amb la marca Shop in Andorra-Experts en compres.
Segons el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, des de la primera edició de l'esdeveniment, el 2013, s'ha demostrat que el festival "funciona" i ha contribuït a incrementar l'afluència turística al país.
Durant la presentació, Budzaku ha detallat que el novembre de 2023 van visitar el país 661.262 persones, un 6,3% més que a l'any anterior, i que des de 2013 el número de visitants al país en aquest mes ha crescut "un 40%".
Ha exposat que l'esdeveniment busca persones que venen a Andorra "un cap de setmana llarg" perquè gaudeixen de tota l'experiència de comprar i el agrada entrar en una botiga, ha recalcat.
Una de les novetats d'aquest any és la celebració del Fòrum d'Experts en Compres, iniciativa prevista dins del pla de comerç, en què una "figura destacada" del sector del retail a nivell internacional, que encara no s'ha desvetllat qui serà, oferirà una conferència destinada a professionals del comerç del país.
PROPOSTES
Al llarg dels tres caps de setmana que durarà el festival, els carrers d'Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i el Pas de la Casa acolliran uns 50 concerts i més de 20 espectacles i tallers infantils, la meitat dels quals aniran a càrrec d'artistes del país.
La gastronomia de muntanya també serà protagonista del 8 al 30 de novembre, amb la celebració de la 18 edició de l'Andorra a Taula, i els dissabtes la música s'allargarà més enllà de l'horari comercial gràcies al 'after shopping' del centre històric d'Andorra la Vella.
La directora de màrqueting d'Andorra Turisme, Noemí Pedra, ha destacat que aquest any puja "el nivell de la comunicació" i de les propostes que es troben en el festival, i ha remarcat que, segons els estudis, els visitants valoren les activacions que es duen a terme tant en els punts de venda com al carrer.
De fet, Budzaku ha detallat que els assistents a l'esdeveniment de l'any passat el van puntuar amb una nota de 8,4, valorant especialment les promocions dels comerços, la música al carrer i la gastronomia.