Actualitzat 06/08/2013 19:41

Successos.- Mor una dona a la platja de Vilanova i la Geltrú

Océano
TFIOREZE/WIKIMEDIA COMMONS

BARCELONA 6 ago. (EUROPA PRESS) -

Una dona de 52 anys i veïna de Sant Vicenç de Castellet (Barcelona) ha mort aquest dimarts a la platja de Ribes Roges de Vilanova i la Geltrú (Barcelona), després de ser rescatada de l'aigua semi inconscient.

Segons ha informat en un comunicat la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat, ha rebut l'avís de la mort de B.H.P a les 15.20 hores, a través del Centre de Coordinació d'Emergències de Catalunya (Cecat).

Un testimoni ha alertat que hi havia una dona amb problemes a l'aigua als socorristes, que han realitzat les primeres maniobres de reanimació, i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) ha enviat al lloc dues ambulàncies.

Els intents de reanimació del SEM també han estat infructuosos, i s'ha hagut d'atendre el marit de la víctima, que estava a la platja, per nervis i angoixa.

També s'han desplaçat al lloc de l'incident tres patrulles dels Mossos d'Esquadra i efectius de la Policia Local de Vilanova.

A la platja hi havia bandera verda i servei de vigilància, i amb aquesta ja són 13 les persones que han mort aquest estiu a les platges catalanes.

Protecció Civil ha recordat la importància de respectar les normes de bany i el color de les banderes; seguir les indicacions dels socorristes i avisar-los a ells o al 112 si s'observa alguna persona en dificultats a l'aigua, així com no intentar rescatar ningú sense ser expert en rescat aquàtic.