El nou servei cobrirà el trajecte en 19 minuts i reduir el temps de viatge fins a la T2
ACN
El Prat de Llobregat.-El ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha explicat aquest divendres a la tarda que està previst el tren entre l'estació de Sants i la terminal 1 de l'Aeroport del Prat entri en funcionament a partir del 2021 en període de proves. Durant una visita a les obres de la nova estació intermodal a la T2, el ministre ha detallat que l'estiu que ve finalitzarà la primera fase del projecte i que a partir d'aleshores s'iniciarà la segona, que consisteix en la instal·lació de les vies, els elements de seguretat i la construcció de l'estació intermodal a la T2. Ábalos ha destacat que es tracta d'una "gran envergadura" xifrada en uns 400 milions d'euros i ha detallat que la tuneladora només li falten 300 metres per perforar, uns treballs que finalitzaran al desembre.
El túnel pel qual transcorrerà el nou tren té una longitud de 3.385 metres, dels quals 2.830 s'han hagut de perforar per sota la pista de la T2 a una profunditat d'uns 25 metres. En aquest sentit, el ministre ha destacat que tot i que aquesta pista ha hagut de tancar des de fa més de 20 dies sense que el funcionament de l'aeroport s'hagi vist afectat.Segons Ábalos, tant aquest projecte, en el qual s'hi destinaran 400 milions d'euros fins el 2021 dels 620 milions que rebrà l'Aeroport del Prat, com l'edifici satèl·lit de la Terminal 1 per al període 2022-2026 -una inversió de 38 MEUR- són dues obres paral·leles però que comparteixen l'"objectiu comú d'augmentar la connexió de Barcelona amb la resta del món". A més, ha situat l'Aeroport del Prat com "una de les principals portes d'entrada al segon país amb més turisme del món".Ábalos ha assenyalat que l'Aeroport del Prat porta des del 2011 batent el seu propi record de passatgers i que és el segon aeròdrom europeu amb major creixement a la Unió Europea. A més, ha recordat que fa una dècada "molts polítics catalans van reclamar que l'Aeroport del Prat fos una "entitat pròpia i no supeditat a Barajas" i ha afirmat que ara "aquest anhel és una realitat". En aquest sentit, ha assegurat que ocupa el sisè lloc en el rànquing europeu, amb un 72% dels vols internacionals i un 28% domèstics i que de deu rutes intercontinentals que hi havia als 2005 s'ha passat a les 45 de l'any passat.El ministre també ha indicat que l'edifici satèl·lit a la T-1 i l'adequació de l'Aeroport de Girona com a "quarta pista" del Prat suposarà una inversió total de 2.000 milions d'euros amb ens 7-8 propers anys entre les dues infraestructures. D'aquesta quantitat, 360 MEUR correspondrien a l'aeroport de Vilobí, que passaria a estar connectat amb l'alta velocitat. ‘BCN a punt’, iniciativa per optimitzar el Prat D’altra banda, José Luis Ábalos ha anunciat que el Ministeri de Foment assistirà a la propera reunió del Comitè de Coordinació Aeroportuària de Catalunya presentant la iniciativa ‘Barcelona a punt’, un document que té com a objectiu “abordar el proper estiu amb millors condicions que l’últim any”. El ministre ha lamentat els retards i cancel·lacions acumulades a l’aeroport del Prat el darrer estiu i ha defensat que és “responsabilitat” del Ministeri “posar tots els mitjans de què disposa per evitar que aquestes situacions es repeteixin”. De cara al nou document, Ábalos ha instat totes les administracions i els agents econòmics i socials a “buscar sinèrgies i complicitats” per optimitzar el funcionament de l’aeroport en puntes de trànsit aeri.El Pla de Rodalies 2017-2025, a punt per l'any que veD'altra banda, el ministre de Foment ha explicat que aquest divendres s'ha reunit també l coordinador de Rodalies a Catalunya, Pere Macias, i que espera que el Pla de Rodalies 2017-2025 estigui a punt per l'any que ve un cop finalitzada la fase de diagnòstic. Ábalos ha reafirmat el compromís de destinar més de 3.900 milions d'euros en inversions durant els pròxims anys.