Batlles, Generalitat i agents reclamen concreció i rapidesa per fer realitat el corredor mediterrani
ACN
Tarragona.-Els alcaldes de Tarragona, Reus, Vila-seca, Salou i Cambrils compartiran agenda, a partir d'ara, amb el Govern per fer arribar les seves demandes sobre el mapa ferroviari al govern espanyol. Els batlles s'han reunit aquest divendres al migdia amb el secretari d'Infraestructures, Isidre Gavín, que ha explicat que han definit el full de ruta, s'han refermat amb els acords presos la primavera passada i han acordat constituir dues comissions per actuar de forma conjunta. El clam pel corredor mediterrani també s'ha fet sentir per part del Govern, però també d'agents com el Port de Tarragona o empreses, en un fòrum temàtic organitzat per la Cadena SER. En aquest escenari, Gavín ha insistit que ara "toca actuar" i executar els projectes que fa anys que estan pendents d'adjudicar o de ser construïts. D'altra banda, ha celebrat "l'arribada d'un nou govern espanyol", amb qui ha assegurat que "la capacitat de diàleg i empatia és superior".
Gavín ha lamentat la "mala planificació" del corredor, i l'ha considerat un error, no només per radial, sinó també per establir com una prioritat els passatgers d'alta velocitat. Segons el secretari d'Infraestructures, el consens a Catalunya "és molt ampli" també des del món econòmic, i ha reclamat unitat per aconseguir que el corredor mediterrani sigui "una realitat efectiva". Per tot plegat, ha apuntat que cal redefinir planificacions, prioritzar i concretar en allò que ha de servir al territori.El secretari d'Infraestructures ha avisat que "toca picar pedra" i que encara queda "feina dura": "hi ha trams d'obra que estan pendents per fer i que comportaran greus afectacions del trànsit ferroviari de passatgers i mercaderies".Pel que fa al president del Port, Josep Maria Cruset, ha qüestionat "on seria aquest territori si s'hagués pogut desenvolupar sense limitacions", amb l'A-27 en marxa i el corredor mediterrani. En aquest sentit, ha dit que hi ha qui es fixa en el cost d'implantar una infraestructura i no es pregunta "quin cost suportem per no tenir aquesta infraestructura". D'altra banda, ha dit que el territori necessita el corredor mediterrani per continuar sent competitius.A la taula també hi ha intervingut el responsable del projecte de la terminal intermodal i director del site de BASF a Tarragona, Antoni Torà, qui ha recordat que l'empresa, juntament amb cinc companyies més, tenen pendent una inversió en la nova estació intermodal de 40 milions d'euros. "S'hauria d'haver acabat el 2017 i encara no s'ha començat", ha apuntat.