BARCELONA 3 abr. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona ha presentat a Lisboa (Portugal), dins el festival Sónar, una installació itinerant amb tecnologia immersiva amb la qual ha mostrat la "projecció internacional" de la ciutat i els seus actius relacionats amb la nova economia i el talent digital.
L'espai, anomenat Plaa de Barcelona, planteja un programa per fomentar sinergies entre totes dues ciutats en les rees del talent digital, les empreses i els negocis, ha informat el consistori en un comunicat.
La installació es va estrenar divendres i ha estat oberta fins aquest diumenge amb tres propostes fixes per a totes les destinacions perqu els visitants explorin i obtinguin una "perspectiva nova i significativa per entendre la ciutat" a través de pantalles de 360 graus de realitat virtual i una aplicació interactiva.
En concret, s'han presentat activitats sobre start-ups, 'videogaming', indústries creatives i el pla municipal de desenvolupament econmic sostenible Barcelona Green Deal.
POTENCIAL DE COLLABORACIÓ
El comissionat de Promoció de la Ciutat de l'Ajuntament de Barcelona, Pau Solanilla, ha afirmat que "no és casual" que Lisboa sigui la primera parada internacional de la capital catalana i ha reivindicat el potencial de collaboració entre Barcelona i Lisboa.
"En els últims anys Portugal ha fet una clara aposta per l'atracció de talent, start-ups i empreses internacionals. Lisboa est al centre d'aquest dinamisme, potenciant la innovació i trobant el seu lloc per convertir-se en un referent del sector tecnolgic europeu", ha afegit.
En un tuit, recollit per Europa Press, el director general de Barcelona Activa, Flix Ortega, ha destacat la iniciativa com una "manera innovadora de promoció exterior amb ciutats que segueixen camins similars".
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona