La prova pilot no multarà els vehicles infractors
BARCELONA, 27 febr. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona ha engegat la prova pilot d'un sistema d'intel·ligència artificial (IA) de l'empresa Hayden AI a quatre autobusos de dues línies de Barcelona, i que farà servir càmeres per detectar els vehicles que obstaculitzen el pas dels autobusos i s'aturen o aparquen als carrils reservats.
La prova s'ha aplicat a dos busos de la línia H12 entre Besòs i Verneda-Gornal, i dos busos de la línia D20 entre Passeig Martítim i Ernest Lluch, amb l'objectiu d'estudiar com millorar la velocitat i el servei de la xarxa d'autobús, segons ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aquest dijous en un comunicat.
La primera tinent d'alcalde de Barcelona i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha afirmat que els carrils bus estan dissenyats per oferir un servei de transport públic, en les seves paraules, fiable, ràpid i còmode, però els vehicles privats que "fan servir il·legalment els carrils bus ho fan impossible".
La iniciativa --que no sancionarà els infractors-- és un projecte guanyador del repte Barcelona Innova Lab Mobility i l'ha finançat l'Ajuntament de Barcelona, conjuntament amb TMB i Fira de Barcelona, tot i que en una hipotètica implantació del sistema en el futur valorarà aplicar sancions.
Es tracta d'un sistema d'IA de càmeres i que reuneix dades que ja estan en ús a diferents ciutats dels Estats Units, com Nova York, on des que es va implementar el 2015 la velocitat dels busos ha augmentat un 5% i les col·lisions s'han reduït en un 20%.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona