Hoffman, Blackman, Aurora Cat i Hedwig Fijen enalteixen el rol d'"amfitriona" de la ciutat
BARCELONA, 29 març (EUROPA PRESS) -
El CEO de la GSMA (organitzadora del Mobile World Congress), John Hoffman; el CEO d'Integrated Systems Europe (ISE), Mike Blackman; la vicepresidenta d'America's Cup Events Barcelona, Auror Cat; i la directora de la biennal d'art Manifesta, Hedwig Fijen, s'han reivindicat com una "oportunitat" econmica per a la capital catalana.
Els organitzadors d'aquests esdeveniments, que acull Barcelona, han participat aquest dimecres en la sessió 'Grans esdeveniments i la projecció internacional de Barcelona', en la tercera edició de les jornades econmiques React, organitzades per l'Ajuntament.
"Per a la ciutat, ser amfitriona d'aquests esdeveniments és una grandíssima oportunitat. És una gran oportunitat per demostrar al món qu és Barcelona i quin és el nostre model de ciutat", ha afirmat la vicepresidenta de l'organització que impulsa la Copa Amrica del 2024.
Per Cat, "no ha estat per casualitat" que Barcelona hagi estat l'amfitriona d'esdeveniments com els Jocs Olímpics, del Mundial, de la Copa Amrica i de l'MWC, entre d'altres, i en aquest sentit ha defensat el potencial de la ciutat i la collaboració públic-privada, i ha reivindicat l'impacte que tindr la Copa Amrica a Barcelona.
"BENEFICIS MUTUS"
Per la seva banda, Hoffman ha recordat l'elecció de la GSMA perqu Barcelona acollís l'MWC, i ha assegurat que la capital catalana "va destacar molt per sobre d'altres emplaaments" i ho ha qualificat com la millor decisió.
Ha considerat que els esdeveniments han de provocar "beneficis mutus" tant per a l'esdeveniment com per a la ciutat, ha apostat perqu el partenariat continu a Barcelona i funcioni, i també ha reivindicat la collaboració públic-privada.
"EL CARISMA" DE BARCELONA
Blackman ha celebrat el suport que reben de Barcelona, que considera essencial, i ha relatat que l'elecció de la capital catalana després de ser a Amsterdam s'explica perqu aquesta última "es va quedar molt petita" per a l'ISE.
"Les coses que no es poden millorar de Barcelona són l'ambient, el carisma. Aix és una cosa que nosaltres buscvem: buscvem un lloc amb el mateix carisma o més carisma que Amsterdam, i a Europa és molt difícil trobar aix", ha afirmat.
Per la seva banda, Fijen ha apostat per descentralitzar els esdeveniments culturals i també portar-los a l'rea metropolitana, de manera que ha proposat un "enfocament diferent", i ha destacat la cocreació del Manifesta amb organitzacions catalanes.
AMPLIACIÓ DE L'AEROPORT
Cat ha aprofitat una de les seves intervencions per reivindicar l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-el Prat, que veu com una oportunitat perqu la ciutat sigui un hub internacional, mentre que Blackman ha considerat l'ampliació com "un problema de luxe".
Pel CEO de l'ISE, el debat sobre l'ampliació de l'aeroport ha de contemplar com mantenir la sostenibilitat i l'ecologia i com facilitar la vida als visitants: "Veig les dues cares de la moneda".
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona