Publicat 05/04/2021 18:42

Un 23,9% dels espanyols no té competncies digitals o són molt bsiques, segons un estudi

Archivo - Arxiu - Una persona amb el mbil i l'ordinador encesos
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo

Descobreix diferncies "notables" segons l'edat, el nivell d'estudis i els ingressos

BARCELONA, 5 abr. (EUROPA PRESS) -

Un 23,9% dels espanyols no té competncies digitals o aquestes són molt bsiques, segons un estudi d'IMANcorp Foundation i la Universitat Autnoma de Barcelona (UAB) titulat 'Observatori de competncies digitals i ocupabilitat'.

En concret, un 10,9% dels enquestats assegura no tenir competncies i un 13% diu que el seu nivell de competncies és baix, han informat els organitzadors de l'estudi aquest dilluns en un comunicat.

D'altra banda, al voltant d'un 42% té un nivell alt de competncies digitals, mentre que un 34,5% té competncies intermdies.

La "majoria" de la població té uns coneixements avanats en tasques bsiques --com copiar arxius i obtenir informació--, i dos de cada tres enquestats tenen competncies avanades en aspectes comunicatius i en resolució de problemes.

Per en les competncies informtiques el percentatge de nivell avanat disminueix "substancialment": només un 50,4% de la població té coneixements avanats per a utilitzar processadors de text, programes d'edició i escriure codis de programació.

A MAJOR EDAT, COMPETNCIES MÉS BAIXES

L'estudi ha observat diferncies "notables" en les competncies digitals segons l'edat: a mesura que s'incrementa, augmenta el percentatge de persones amb competncies digitals baixes i nulles.

També afecta el nivell d'estudis, ja que les persones amb nivells formatius alts tenen millors coneixements digitals que les que tenen estudis bsics.

Pel que fa al nivell d'ingressos en la llar, en aquelles on són més elevats hi ha una major proporció d'individus amb competncies intermdies i altes que als domicilis amb ingressos baixos.

CORONAVIRUS

Segons el director de l'estudi, Rafael Merino, la situació del coronavirus "i els impactes que pot tenir en el mercat laboral no han fet més que donar una major centralitat a la importncia de les competncies digitals".

I ha afegit que un dels reptes sociolgics és explorar si "el nivell de competncies digitals pot arribar a ser un factor determinant per accedir al mercat laboral".