El servei facilita que els cecs puguin comprar de manera més segura
BARCELONA, 4 gen. (EUROPA PRESS) -
El 95% dels datàfons tàctils de nova generació de CaixaBank estan adaptats a persones amb discapacitat visual gràcies a una nova funcionalitat desenvolupada juntament amb Onze, segons ha informat l'entitat financera en un comunicat aquest dissabte.
El servei, que es va engegar a finals del 2023, facilita que les persones amb discapacitat visual puguin comprar de manera més segura a comerços que disposin de datàfons amb sistema operatiu Android (els tàctils sense botons).
Coincidint amb el primer aniversari del llançament del servei, l'entitat compta amb més de 310.000 TPV que permeten incrementar l'autonomia de les persones que no poden llegir els números a les pantalles.
La funcionalitat locuta en veu alta l'import i les instruccions per pagar amb la targeta, i si l'operació requereix PIN, s'activa una pantalla especial en què es llegeixen en veu alta les instruccions per poder introduir la clau personal.
Per la seva banda, els datàfons tradicionals tenen relleu en els botons perquè les persones amb discapacitat visual puguin identificar els números.
TARGETES DE CRÈDIT
CaixaBank va llançar la primera targeta Visa amb codi de lectoescriptura braille a Espanya el maig del 2022, i actualment té un parc de prop de 4.000 targetes d'aquest tipus actives.
La solució, desenvolupada en col·laboració amb Onze, s'aplica a tots els tipus de targetes emeses per l'entitat: les de crèdit (inclosa la targeta MyCard), les de dèbit i les de prepagament.
A més, l'entitat financera desplegarà el servei de videointerpretació en llengua de signes a tota la xarxa d'oficines durant el primer trimestre del 2025.