La plataforma engega anuncis verificats, distintius de qualitat i panys intelligents
BARCELONA, 6 març (EUROPA PRESS) -
Airbnb ha desenvolupat el darrer any millores per garantir la fiabilitat de les estades que gestiona, la qual cosa ha perms reduir les cancellacions dels amfitrions en més d'un ter i s'han eliminat 100.000 anuncis de baixa qualitat des d'abril del 2023, informa la plataforma en un comunicat.
A finals de mar, l'empresa calcula que s'hauran verificat gairebé 1,5 milions d'anuncis als EUA, Canad, Austrlia, Regne Unit i Frana, i "molt aviat tindran un distintiu propi a la plataforma".
La plataforma ha anunciat que en breu s'aplicaran noves eines, com l'autenticació en foto i en vídeo, "perqu més amfitrions d'aquests pasos verifiquin els seus allotjaments" i preveu que, a partir de la tardor del 2024, el procés de verificació s'ampli a altres 30 pasos.
A l'hivern del 2023, Airbnb va presentar 'Recomanació del viatger', un nou distintiu pels 2 milions dels allotjaments millor valorats pels viatgers identificats després d'analitzar més de 500 milions de reserves.
Des del novembre, s'han reservat més de 13,5 milions d'allotjaments catalogats com a 'Recomanació del viatger', i gairebé un 95% d'aquestes estades han rebut una qualificació de 5 estrelles, essent la valoració mitjana general "molt alta", un 4,92.
A partir d'aquest estiu, els allotjaments que es trobin entre el 25% dels que més agraden a Airbnb, tindran una secció especial a la seva pgina indicant-ho, i els que arribin a l'1% lluiran a més la icona d'un trofeu.
"La idea d'aquests nous distintius és destacar que són els millors allotjaments a Airbnb segons els hostes", explica la plataforma; per contra, si un allotjament es troba entre el 10% dels que menys agraden, també s'esmentar a l'anunci.
EVITAR TARIFES EXCESSIVES
Així mateix, en el darrer trimestre del 2023 es van reduir les cancellacions en un 36% després d'ajustar la configuració predeterminada de les reserves i reduir la disponibilitat del calendari perqu els amfitrions nous tinguin més control i flexibilitat, desenvolupar noves eines de preus perqu els amfitrions puguin consultar fcilment quant paguen els hostes i evitar tarifes excessives, i introduir polítiques més estrictes per a les cancellacions.
En els primers tres mesos del 2023 es van eliminar 12.000 anuncis de baixa qualitat, xifra que des de llavors "ha ascendit a 100.000, inclosos aquells que ofereixen de manera reiterada una experincia que no est a l'altura del que esperen els viatgers".
Airbnb va anunciar a l'hivern del 2023 una nova funció que permetr a alguns amfitrions connectar panys intelligents compatibles al seu compte i que, aquest mes de mar, els amfitrions amb allotjaments a Estats Units i Canad ja podran utilitzar per generar automticament codis únics per a cada reserva a través de la plataforma.
"Grcies a l'Accés preferent, alguns amfitrions ja ho han provat i els seus hostes han tingut experincies molt positives, ja que la valoració mitjana del procés d'arribada va ser de 4,96", afirma la plataforma.