El CEO Juan Serrano preveu que la nova planta estigui llesta a l'octubre després de l'incendi del 2018
TARRAGONA, 19 jul. (EUROPA PRESS) -
El CEO de Balfegó, Juan Serrano, ha anunciat que les previsions de l'empresa passen per arribar a unes vendes de 109 milions d'euros en el seu actual any fiscal, que va del passat 1 de maig al 30 d'abril del 2025.
En una entrevista d'Europa Press, veu "bastantes possibilitats" de complir aquestes previsions després d'un any que defineix com bo malgrat que no es va assolir el pressupost previst: "Ha estat un any molt dolent per al sector en què a nosaltres ens ha anat molt bé".
Ha detallat que les estimacions per a l'any fiscal 2023-2024 eren d'uns 100 milions de facturació, però que es va tancar en 87 milions, a falta d'auditar els comptes.
Atribueix el mal any del sector al fet que "el mercat del Japó es va enfonsar totalment" per un excés d'estoc; a que el mercat xinès va tancar el mercat a la tonyina vermella japonesa i a la caiguda del ien, però ha recordat que Balfegó no és present al Japó.
Malgrat no veure-s'hi afectats directament, l'empresa va patir amb l'entrada dels operadors que treballen al Japó al mercat de la tonyina vermella fresca, fet que va provocar una caiguda de preus: "La fortalesa de la marca ho va poder suportar. Per això no ens podem queixar".
També ha destacat que el Mediterrani és "la pesqueria més sana del món" de tonyina vermella i ha dit que les quotes haurien de pujar molt, la qual cosa preveu que es plantegi a la tardor en la reunió de l'organisme internacional que ho regula.
NOVA PLANTA
Serrano ha explicat que l'empresa preveu tenir llesta la nova planta a finals d'octubre a l'Ametlla de Mar (Tarragona), tot i que estan "bé" a les instal·lacions actuals, al mateix municipi.
La satisfacció per les instal·lacions actuals va ser el principal motiu pel qual l'empresa va decidir prioritzar altres inversions després de l'incendi de la seva planta el 2018, com un magatzem congelador per a 9.800 tones de carnada per a les tonyines.
"Proveir-nos de carnada era el més important, fins i tot abans de tornar a construir la fàbrica", ha dit, i ha afegit que a l'espai de l'antiga planta incendiada s'hi van construir unes instal·lacions per a manteniment d'aqüicultura.
La nova planta tindrà al voltant d'11.000 metres quadrats, repartits en dues alçades, en un terreny de 28.000 metres quadrats.
RESILIÈNCIA
Preguntat per com es va poder recuperar l'empresa de l'incendi a l'antiga planta el juny del 2018 i la pèrdua de les tonyines vives pel temporal Gloria el gener del 2020, Serrano ha respost que "amb molta resiliència".
Ha recordat que el dilluns següent a l'incendi --que es va declarar divendres a la nit--, l'empresa va servir totes les comandes que tenia i va poder continuar treballant gràcies al fet que una empresa els va oferir un espai amb els permisos per tractar el peix, abans d'entrar a les actuals instal·lacions.
Amb el temporal Gloria, la companyia va perdre 2.000 tones de tonyina, que es van escapar o van morir per les ones de fins a 14 metres, i en aquell moment van decidir dirigir els seus clients a altres proveïdors.
No obstant això, la pandèmia va provocar el tancament de la restauració i la competència de Balfegó no els va poder prendre el seu espai en el mercat perquè els restaurants no van tornar a obrir fins a la temporada de captura, quan l'empresa ja va poder servir el seu producte.
ITAMAE BALFEGÓ
Balfegó va celebrar el 17 de juny la tercera edició del concurs Itamae Balfegó, que premia els millors 'sushimans' i que, segons Serrano, té l'objectiu de "divulgar el coneixement del sushi i de la tonyina" de l'empresa.
El concurs vol "motivar i donar al·licients als joves cuiners" perquè es formin en la cultura i la cuina japoneses, ja que Serrano ha assegurat que els restaurants tenen dificultats per trobar 'sushimans'.