MADRID 30 oct. (EUROPA PRESS) -
La marca automobilística alemanya BMW encapala el rnquing de les marques de segona m preferides en el mercat espanyol fins al setembre, i el Volkswagen Golf, també d'origen germnic, és el model d'ocasió que més agrada, segons les dades d'ús de vehicles de Carfax.
Així, els models alemanys continuen generant una intenció de compra més important en el mercat de segona m pels compradors espanyols, mentre que en el període comprs entre gener i setembre, el quilometratge mitj dels cotxes d'ocasió ha estat de 103.000 quilmetres, amb una edat mitjana de 8 anys.
En aquest sentit, els alemanys també són els més demanats entre els vehicles importats, que suposen un 11,4% dels cotxes usats que es comercialitzen. D'aquest percentatge, Mercedes-Benz n'ocupa el 17,4%, seguit per BMW, amb el 17,3%, mentre que Volkswagen i Audi completen la llista, amb un 14% i un 13,8%, respectivament.
L'anlisi apunta als riscos que implica la importació de vehicles per a la seva comercialització en el mercat de segona m, ja que és difícil determinar la vida anterior del vehicle: flotes de lloguer, taxis, etc.
Així mateix, els factors que impliquen riscos a tenir en compte a l'hora d'adquirir un vehicle de segona m és que vinguin de flotes de lloguer, en un 10,7%, seguit per danys i accidents, amb un 9,4% i el fals quilometratge, amb un 3,2%.
A més, gairebé el 60% dels vehicles de segona m que es venen a Espanya des de comenaments d'any han tingut entre dos i quatre propietaris, mentre que el 13,4% només ha tingut un únic amo i el 25,6% han passat per cinc o més mans. Segons l'estudi, els vehicles amb més d'un propietari tenen més risc de patir problemes, per la qual cosa Carfax manifesta la importncia de revisar degudament els cotxes.