BARCELONA 12 juny (EUROPA PRESS) -
La cadena francesa de supermercats de papereria, material d'oficina i electrònica Bureau Vallée va augmentar en gairebé un 30% les vendes a Espanya el 2015, aconseguint el seu objectiu d'arribar a set milions de facturació a través dels seus 14 establiments: cinc propis i nou franquiciats.
La companyia aposta per créixer a Espanya amb l'impuls de les franquícies --vol tenir 50 botigues per a 2020--, i en va obrir quatre el 2015, a les quals se sumaran quatre més aquest 2016, ha explicat a Europa Press la directora general de la firma a Espanya, Fabienne Maler.
La majoria de locals actuals es troben a Catalunya (11), ja que la seu per al país és a Vilanova i la Geltrú (Barcelona), però preveu anar augmentant la seva presència territorial fins a cobrir tot Espanya amb una estratègia de "taca d'oli", ja que els potencials franquiciats s'interessen pel negoci quan descobreixen alguna de les botigues.
Les obertures de 2015 han estat a Barcelona, Igualada, Sabadell (Barcelona) i Elx (Alacant), i les de 2016 corresponen a Saragossa, València, Madrid --botiga pròpia-- i un altre lloc per decidir.
Bureau Vallée, que es basa a oferir primeres marques a baixos preus pels seus costos d'estructura ajustats en no tenir magatzem i fer directament les comandes als proveïdors --el 70% d'Espanya--, ven tant a particulars com a professionals (especialment autònoms i microempreses).
Té més de 12.000 referències de productes entre papereria, material escolar, impressió, informàtica, mobiliari d'oficina i telefonia, i des de fa un any la seva web permet fer comandes a recollir a la botiga elegida en dues hores.
COPISTERIA I IPHONES SEMINOUS
El grup, que va desembarcar a Espanya el 2008 i va començar a obrir franquícies el 2013, també ofereix serveis de copisteria, incloent l'opció d'autoservei per a impressió, fotocòpies i enquadernació.
"Hem crescut un 50% en copisteria el 2015, i en el futur es desenvoluparà més perquè els joves tenen mentalitat d'ús més que de propietat i utilitzen molt l'autoservei perquè no tenen impressora a casa".
També va funcionar molt bé al Nadal la venda d'iPhones seminous, tot i que l'electrònica està bastant estancada "perquè la gent ja està molt equipada".
La papereria suposa el 50% de la facturació, amb protagonisme de la 'tornada a l'escola', i en els últims sis mesos estan creixent notablement les vendes a clients que tenen o inicien un negoci, cosa que que per a Maller és la confirmació que està millorant l'economia espanyola.
La venda de cartutxos de tinta té un pes de més del 25% en el negoci, i és que Bureau Vallée és el primer comprador de França en compatibles i el quart en originals, només superada per tres cadenes d'hipermercats, per la qual cosa pot oferir preus molt reduïts.
Bureau Vallée té dos models de botiga: d'entre 150 i 200 metres quadrats en entorns urbans, i grans superfícies amb aparcament d'uns 500 metres quadrats a la perifèria; a França es dóna més el gran format a la perifèria, i a Espanya tenen més èxit les botigues urbanes.