Publicat 29/12/2023 12:19

CaixaBank participa en un consorci europeu per avaluar i certificar serveis al núvol

CaixaBank
CAIXABANK

El projecte compta amb una inversió de 4,7 milions i durar tres anys

BARCELONA, 29 des. (EUROPA PRESS) -

CaixaBank ha entrat en un consorci europeu enfocat a proporcionar eines per automatitzar i unificar la gestió de controls de seguretat per a serveis al núvol.

Hi participen un total d'11 entitats, entre les quals n'hi ha tres d'espanyoles: CaixaBank, Tecnalia i OpenNebula Systems, informa aquest divendres CaixaBank en un comunicat.

CaixaBank liderar un cas d'ús de certificació contínua de serveis 'multi cloud', automatitzant el procés de recollida i el 'reporting' dels controls de seguretat.

Sota el nom 'Emerald', el projecte té una durada de tres anys, est finanat per la Comissió Europea i compta amb una inversió de 4,7 milions d'euros.

"FRAGMENTACIÓ"

CaixaBank ha sostingut que "la fragmentació del mercat dificulta la certificació" contínua de serveis al núvol europeus i que, amb aquest projecte, esperen incorporar regulacions específiques.

Ha xifrat en més de deu els consorcis dels quals ha format part "en els últims anys", la qual cosa, a parer seu, la posiciona com un agent implicat en l'mbit de R+D per al sector financer.

Ha reiterat que "inverteix de forma contínua en tecnologia" relacionada amb la ciberseguretat, que ha assenyalat com una prioritat, i ha recordat que compta amb equips especialitzats per garantir-la.