Publicat 08/03/2024 18:22

CCOO afirma que el 90% dels permisos per cuidar familiars els demanen les dones

Archivo - Una cuidadora amb una persona gran
CRUZ ROJA - Archivo

BARCELONA 8 març (EUROPA PRESS) -

La secretria de Dones i Polítiques LGTBI+ de CCOO de Catalunya, Mentxu Gutiérrez, ha assegurat que el 90% dels permisos o excedncies per cuidar familiars els demanen les dones i ha assegurat que encara queda molt per fer en matria de corresponsabilitat.

Gutiérrez, que ha ats els mitjans de comunicació amb motiu del 8M, ha explicat que "la manca de responsabilitat relega les dones a l'mbit privat, genera desigualtats, bretxa de gnere".

Aquesta circumstncia "fa les dones dependents econmicament de les seves parelles quan són homes i aix les fa resistents a escapar de l'agressió, a les violncies masclistes", ha dit Gutiérrez.

Considera que en els últims 15 anys "s'ha avanat moltíssim en matria d'igualtat" des del punt de vista legislatiu, per que la igualtat real passa perqu els permisos, bé siguin retributs o no retributs, per conciliar i ser corresponsables també els agafin els homes.

7.000 PLANS D'IGUALTAT

A Catalunya, ha explicat, hi ha 7.000 plans d'igualtat "que han de ser obligatoris i efectius i hi ha empreses que fa més de 15 anys que són incomplidores perqu tenen aquesta obligació des del 2007 amb la llei d'igualtat", per la qual cosa ha criticat la manca de dotació de recursos específics.

Respecte als permisos de maternitat i paternitat, la sindicalista ha demanat que no siguin simultanis: "Tot el que es fa en la vida privada impacta socialment i els homes tenen el compromís, la responsabilitat, per a més l'obligació de cuidar en la mateixa mesura que les dones".