Actualitzat 27/09/2024 16:15

Chery posposarà fins l'octubre del 2025 la producció de l'Omoda 5 EV a la fàbrica d'Ebro

Archivo - Vehicle Omoda 5
OMODA - Archivo

MADRID, 27 set. (EUROPA PRESS) -

El grup automobilístic xinès Chery ha posposat un any més --fins l'octubre del 2025-- la producció del model Omoda 5 EV a l'Ebro Factory de la Zona Franca de Barcelona.

El fabricant encara està avaluant l'impacte definitiu que tindrà per a les seves operacions l'aplicació dels aranzels a la importació de vehicles elèctrics que la UE vol fer definitius després de la cimera informal de caps d'estat i de govern del pròxim 8 de novembre a Budapest.

Avui dia, el grup compta amb uns aranzels del 38% --més el 10% que s'aplicava fins a mitjans d'aquest any-- a la importació de vehicles, tot i que Brussel·les i Pequín encara negocien per mirar de rebaixar les friccions comercials. Aquestes traves han obligat els fabricants d'automòbils europeus i xinesos a reexaminar els plans de desembarcament i venda dels seus vehicles a la regió.

INICI DE LA PRODUCCIÓ A L'EBRO FACTORY

Malgrat el retard per portar a Espanya la producció de la gamma elèctrica de l'Omoda 5, la fàbrica d'Ebro a la Zona Franca pretén iniciar l'activitat el pròxim 18 de novembre.

D'aquí a unes setmanes, la marca comercial espanyola revitalitzada a càrrec de Chery pretén engegar les operacions de fabricació a la capital catalana dels models S700 i S800, que tindran dues versions, una de benzina i una altra híbrida endollable. Així mateix, durant la primera part de l'any, el grup automobilístic començarà a produir el model S400 i a finals del 2025 en vol tenir una versió de "mida reduïda".

Dins els plans del grup es contempla la producció de fins a 150.000 vehicles a Espanya per al 2029 i contractar 1.250 treballadors que van ser acomiadats en el tancament de la fàbrica de Nissan fa quatre anys, tot i que en aquests moments hi ha friccions amb els sindicats pel nombre de llocs de feina que tindran contractes a jornada completa.