Actualitzat 28/05/2023 20:13

Colau guanyaria a Barcelona (10-11) seguida de Collboni i Trias (9-10), segons un sondeig de Betevé i El Periódico

L'alcaldessa de Barcelona i candidata a la reelecció, Ada Colau
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona i candidata de BComú a la reelecció, Ada Colau guanyaria les eleccions municipals a la capital catalana d'aquest diumenge en aconseguir una forquilla d'entre 10-11 regidors i el 22,5% dels vots, segons un sondeig de Gesop per Betevé i El Periódico.

A Colau la segueix el candidat del PSC, Jaume Collboni, i el de TriasxBCN, Xavier Trias, empatats en una forquilla de 9-10 regidors, amb el 19,9% i el 20,8% dels vots, respectivament.

El quart partit més votat seria ERC, amb Ernest Maragall al capdavant, amb una forquilla de 6-7 regidors, i amb el 14,5% dels vots.

El PP aconseguiria 2-3 regidors, amb 5,9% vots, i Vox entraria per primera vegada al consistori amb 2-3 regidors i el 5,9% dels sufragis, segons aquest sondeig.

Cs i Valents quedarien fora del consistori, amb 1,4% i 1,5% dels vots, respectivament, i la CUP tampoc no obtindria cap regidor, ja que es quedaria amb el 3,2% dels sufragis.