LLEIDA 13 febr. (EUROPA PRESS) -
El consum de carn fresca a Espanya va créixer un 2,4% l'any 2024, segons les dades presentades aquest dijous per Kantar durant la segona jornada del 25è Congrés Aecoc de Productes Carnis a Lleida i segons ha informat l'Associació Espanyola de Codificació Comercial en un comunicat aquest dijous.
El 'client service office director' de Kantar, Joan Riera, ha exposat aquestes dades en la ponència 'El mercat del gran consum i els productes carnis', en la qual també ha assegurat que les dinàmiques de compra estan canviant, amb un fort creixement de l'assortiment curt en detriment de l'especialista, una tendència que afecta els consumidors joves els quals cada vegada van menys a aquests establiments.
El pollastre i el porc són les varietats que han evolucionat millor, i les opcions més econòmiques són les que més han crescut, amb increments del 32% en el pit de pollastre sencer, del 27% en la costella de porc i del 12% en el cap de llom; productes com el pollastre, el bacó, el xoriço i el fuet són els únics que han aconseguit mantenir una tendència de creixement tant a curt com a llarg termini.