Actualitzat 23/11/2024 11:33

Ebro reactiva la producció de vehicles a la Zona Franca de Barcelona aquest dissabte

Vehicle S700 en preproducció a la planta d'Ebro a la Zona Franca de Barcelona
EBRO

Des de fa setmanes es fan presèries de l'S700, el primer model que es fabricarà

BARCELONA/MADRID, 23 nov. (EUROPA PRESS) -

Ebro, la marca comercial d'EV Motors, reactivarà oficialment aquest dissabte la producció de vehicles a l'antiga planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, ara rebatejada com a Ebro Factory, amb la fabricació de l'S700, el primer model del grup.

A l'acte acudiran el president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa; el ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu; l'ambaixador de la Xina a Espanya, Yao Jing, el delegat del Govern central a Catalunya, Carlos Prieto, i el tinent alcalde de Barcelona, Jordi Valls.

De la cúpula dels grups automobilístics, assistiran el president d'EV Motors-Ebro, Rafael Ruiz; el president d'Ebro, Pedro Calef, el president de Chery, Tongyue Yin, i el president de Chery International, Guibin Zhang.

En representació dels agents socials, acudiran el secretari general d'automoció d'UGT, Jordi Carmona; la secretària d'automoció d'UGT a Catalunya, Yolanda Funes, el secretari de la secció sindical d'UGT a l'empresa, Manel Sanz, i el vicepresident de Comunicació de Foment del Treball, Jaume Roure.

Ebro assegura que l'inici de la fabricació "simbolitza la reindustrialització de la planta, l'inici de la recuperació dels llocs de treball compromesos en la taula de reindustrialització, al març del 2023, i el rellançament de la mítica marca espanyola Ebro".

El 16 de desembre del 2021, Nissan va produir l'últim vehicle a la factoria de la Zona Franca després de 41 anys d'operacions del grup asiàtic a la ciutat: el tancament de la planta i dels centres de Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca van afectar prop de 2.500 treballadors i ara Ebro ha promès generar fins a 1.250 llocs de treball.

De moment, Ebro iniciarà les seves operacions amb la fabricació dels models S700 i S800, que tindran, cadascun, dues versions: una de benzina i una altra híbrida endollable.

PERSPECTIVES DE CREIXEMENT

Alhora, durant la primera part de l'any, el grup automobilístic començarà a produir el model S400 i a finals del 2025 vol tenir a punt una versió de "grandària reduïda" per quan també s'espera que Chery hagi començat a fabricar l'Omoda 5 EV.

EV Motors estima d'ara endavant un creixement molt significatiu en les vendes totals, que evolucionarien dels 36 milions d'euros esperats a finals del 2024 --d'acord amb l'inici de la producció de vehicles-- fins als més de 1.918 milions d'euros esperats per al 2029, quan estima registrar un resultat positiu de 250 milions d'euros.

Aquestes previsions se sustenten de manera essencial en la producció i venda de vehicles, amb una expectativa de producció i venda al voltant de 1.400 vehicles en l'exercici 2024, per superar les 30.000 unitats venudes ja el 2025, i en els anys següents es contempla un creixement accelerat que permeti superar les 130.000 unitats venudes el 2029.

PRESA DE CONTROL DEL HUB INDUSTRIAL

EV Motors anunciava aquest setmana la presa de control de la societat que gestiona el hub industrial i l'antiga fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona per 3 milions d'euros, la qual cosa suposa un descompte del 75% respecte als 12 milions d'euros pels quals, al principi, s'anava a tancar aquesta operació.

D'aquesta manera, la companyia dirigida per Rafael Ruiz s'ha estalviat prop de 9 milions d'euros amb la compra a QEV Technologies del 43% de la societat que no controlava.

Complementàriament, EV Motors ha concertat la compra de gairebé el 40% de Hub Tech Factory, el hub industrial del grup automobilístic, en el qual està present la xinesa Chery després d'haver subscrit una ampliació de capital de 16 milions d'euros.

D'aquesta manera, EV Motors controlarà el 60% del hub mentre que el 40% restant estarà en mans de l'empresa xinesa.