BARCELONA, 22 febr. (EUROPA PRESS) -
Els usuaris del transport públic de la metròpolis de Barcelona "assumeixen" que, en hora punta, triguen un 20% més a entrar a la ciutat que si ho fessin en vehicle privat, segons l'estudi 'Anàlisi de l'experiència d'usuari en el transport públic dels accessos a Barcelona' del RACC.
L'informe, que s'ha presentat aquest dijous, ha estudiat 42 de les 50 línies de Rodalies, FGC i Bus Exprés que accedeixen a la ciutat entre les 7.30 i les 9.30 hores els dies feiners, i s'han fet 1.100 enquestes als usuaris, ha informat el RACC en un comunicat.
Un 15% dels usuaris del transport públic creu que estalvia temps, i l'estudi conclou que la proximitat del domicili a la parada o estació d'origen és un dels principals motius de captació d'usuaris.
Entre els usuaris del transport públic que disposen de vehicle propi, la principal motivació per triar el tren o l'autobús és evitar les retencions, a més de no disposar d'aparcament al punt de destinació.
L'informe també revela que l'accés amb tren a Barcelona des de la zona del Llobregat i la comarca del Maresme està "al límit de capacitat" en hora punta: amb un 90% d'ocupació a Rodalies; d'un 80% a FGC, i un 77% a les línies de Bus Exprés.