Publicat 28/07/2023 08:24

Fluidra va obtenir 1.186 milions en vendes en el primer semestre i un Ebitda de 288 milions

Archivo - Arxivo - Imatge de mercat borsari
FLUIDRA - Archivo

BARCELONA 28 jul. (EUROPA PRESS) -

Fluidra va obtenir 1.186 milions d'euros en vendes en el primer semestre de l'any, un 18% menys que l'any anterior, i un Ebitda de 288 milions, segons ha informat aquest divendres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La companyia situa les vendes "dins del rang previst en un mercat en procés de normalització i amb un entorn macroeconmic complicat després d'anys de fort creixement", explica en un comunicat.

Pel que fa a l'Ebitda, Fluidra ha assegurat que "reflexa l'efecte d'unes vendes més baixes malgrat la recuperació del marge brut", i constata que les iniciatives de reestructuració i de control de costos (que formen part del seu Programa de Simplificació) van mitigar la inflació de costos.

En aquest sentit, ha explicat que el Programa de Simplificació de costos pretén crear valor a llarg termini i millorar la resilincia: se centra a millorar els marges i baixar els costos fixos, per generar una millora de l'Ebitda de 100 milions els propers tres anys.

Fins ara Fluidra est implementant més de 350 iniciatives que es preveu que generin uns 29 milions d'estalvi aquest any, "prop de l'objectiu d'aconseguir un ter dels estalvis del programa en 2023".

Respecte al benefici de caixa net en el primer semestre, va anar de 151 milions d'euros, pel menor acompliment operatiu, mentre que el benefici net es va situar en 104 milions.

ZONES I REES DE NEGOCI

Els ingressos d'Amrica del Nord van baixar gairebé un 20% en la primera meitat de l'any; els del sud d'Europa un 14%; els de la resta del món un 9%, i les vendes a Europa central i del nord un 28%.

Piscina Comercial continua creixent, amb un 4% més de vendes en el primer semestre "recolzat en la recuperació del turisme", mentre que Piscina Residencial va baixar un 21%.

Fluidra va completar al juliol l'adquisició de Meranus, una de les companyies líders a Alemanya, amb la qual preveu consolidar "la seva posició de número u al tercer mercat més gran d'Europa".

La companyia constata que l'entorn macroeconmic continua sent incert i ha acotat el seu guidance per a tot aquest any: preveu unes vendes de 2,0 a 2,1 mil milions d'euros, un Ebitda de 410 a 450 milions, i un benefici de caixa net per acció de 0,95 a 1,15 euros per acció.

ELOI PLANES

El president executiu de Fluidra, Eloi Planes, ha considerat que el semestre té uns bons resultats tenint en compte "un entorn complicat", ha valorat que la companyia continua enfortint el negoci en el llarg termini, i que el Programa de Simplificació avana a bon ritme.

"Tot i que la macro continua sent incerta, confiem en l'atractiu del nostre sector i en la nostra capacitat per crear valor", ha dit, i ha afegit que estan ben posicionats per seguir liderant el mercat de piscina i wellness.