BARCELONA 11 nov. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Empresa i Treball de la Generalitat ha estrenat amb el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) el taller i competició 'Mastercraft. Modernes i artesanes craftejant' per acostar l'artesania als joves.
En aquesta primera edició, 30 joves, dues artesanes i dos influencers competiran en dos equips i treballaran les tècniques del 'tufting' i la 'pauma' per mostrar qui té el millor domini de l'artesania, ha informat el Govern aquest dijous en un comunicat.
El concurs, dins el programa #Talent_jove 2022-2025, aposta per un format híbrid 'online-offline' i dues fases: en la primera, 'L'infiltrada que mana', els creadors de contingut visiten el taller de les artesanes per conèixer la seva disciplina i compartir-ho a Instagram (@artesaniacat).
La segona fase, 'L'artesana que mana', se celebrarà el 20 de novembre al Centre d'Artesania de Catalunya i els participants faran un taller de cadascuna de les disciplines, i a través de les xarxes s'elegirà el guanyador, que podrà exposar les seves peces al centre.
Els influencers que formen part del concurs són Gal·la Castelltort (@kindagalins) i Albert Delgado (@albertogadel), a més de creadors de contingut en català, col·laboradors habituals del programa 'Loft' d'iCAT, adolescents.cat i EVA.