La vicepresidenta Montero diu que els debats electorals han de ser obligatoris i almenys un s'ha de celebrar en els mitjans públics
MADRID, 18 jul. (EUROPA PRESS) -
La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, ha assenyalat aquest dijous que les audiències dels mitjans són un dels elements més importants per distribuir el finançament públic i s'ha mostrat a favor d'incorporar nous criteris en el seu mesurament, com l'impacte de les notícies en les xarxes socials o el temps de permanència dels lectors.
L'endemà que el president del Govern central, Pedro Sánchez, va comparèixer al Congrés dels Diputats per esbossar el seu pla de regeneració democràtica, que inclou diverses mesures que afecten els mitjans de comunicació, Montero ha assenyalat que les audiències són el primer element que tenen en compte les administracions a l'hora de repartir publicitat institucional.
En vista de la "proliferació dels mitjans digitals" i el canvi en la manera que els ciutadans interactuen amb aquests mitjans, segons ha assenyalat, "que ja no segueixen les regles antigues de les televisions o les ràdios", Montero s'ha mostrat a favor d'incorporar aquests nous criteris com l'impacte i la difusió en les xarxes socials, "el retuiteig" o el temps que un lector s'està en una notícia.
"Són els elements que caldria incorporar a l'hora d'avaluar les audiències, que són les que després et permeten rebre més o menys finançament", ha indicat en una entrevista a TVE, recollida per Europa Press.
D'altra banda, respecte a l'anunci de Sánchez sobre la reforma de la llei electoral per fer obligatoris els debats entre candidats durant les campanyes, Montero ha concretat que, a parer seu, un d'aquests debats s'hauria de fer a la radiotelevisió pública.