Insisteixen que la situació del sector també és "un problema" del Govern central i la UE
GIRONA, 6 febr. (EUROPA PRESS) -
El portaveu del Gremi de la Pagesia Catalana, Ramon Rojo, ha sostingut que "el Govern està treballant" pels agricultors i que --textualment-- són conscients de la situació, però ha reclamat més recursos i més actuacions, en unes declaracions a Europa Press.
"La revolta va esclatar l'any passat i ells s'ho han trobat", ha explicat, en referència a l'executiu del socialista Salvador Illa.
Rojo ha sostingut que les concentracions d'aquest dijous i les protestes previstes per dilluns són contra totes les administracions, en les seves paraules: "És un problema de la Generalitat, del Govern central, de la Comunitat Europea".
Aquest dijous és el primer aniversari de les protestes que van protagonitzar els pagesos a diferents punts de Catalunya, fins i tot arribant a manifestar-se a Barcelona amb els tractors.
Van articular les protestes en la plataforma Revolta Pagesa, que més tard es va constituir com a entitat amb el nom Gremi de la Pagesia Catalana, i l'organització manté un diàleg obert amb la Generalitat per abordar les demandes del sector.
MANIFEST
Un grup de pagesos s'ha concentrat aquest dijous davant les oficines de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a Tarragona i Tortosa (Tarragona), i a la subdelegació del Govern a Girona, convocats pel Gremi i han lliurat un compendi de reclamacions i propostes.
Rojo ha explicat que els representants del departament "estan d'acord en que gairebé tot és com" els pagesos reivindiquen, i ha instat l'executiu català a abordar els problemes que han assenyalat.
Els pagesos han expressat la voluntat d'"establir un diàleg franc amb el nou Govern i marcar un abans i un després en la relació entre l'administració i la gent del camp", en el document consultat per Europa Press.