Publicat 03/04/2023 10:30

Iglesias defensa una aliana de Sumar i Podem: "La unitat és més necessria que mai"

L'exvicepresident segon del Govern espanyol Pablo Iglesias
Ricardo Rubio - Europa Press

BARCELONA 3 abr. (EUROPA PRESS) -

L'exvicepresident segon i ex-secretari general de Podem, Pablo Iglesias, ha defensat aquest dilluns una aliana de la formació amb la plataforma Sumar de la vicepresidenta segona del Govern espanyol, Yolanda Díaz, després d'assegurar que "la unitat és més necessria que mai".

"Avui és el dia en qu cal reivindicar que la unitat és més necessria que mai. És molt important que Podem i Sumar es posin d'acord per a les eleccions", ha destacat en una entrevista a Rac 1 recollida per Europa Press l'endem que Díaz ha presentat la seva candidatura a la presidncia del Govern espanyol.

Segons Iglesias, cal ser intelligent en el diagnstic de la situació, i allega que "aix va més enll dels sentiments personals i dels retrets perqu es tracta que a Espanya hi governi la dreta i la ultradreta" o que aix no passi, i hi hagi així una alternativa d'esquerra i progressista.

Segons el seu parer, si Sumar decideix no aliar-se amb Podem ser "una tragdia electoral i política" i ha instat els de Yolanda Díaz a explicar si la clau de la seva estratgia és anar per separat perqu consideren que els resta.

"La sensació que tinc és que dins de Sumar hi ha un debat de si volen anar a les eleccions amb Podem o no. Si tinguessin clar qu volen, quin és el preu que Yolanda Díaz surti amb Ione i digui que hi haur primries obertes a la ciutadania?", ha preguntat.