Collboni es compromet a treballar en un pla d'igualtat "bra a bra" amb Sant Adri de Bess
BARCELONA, 11 febr. (EUROPA PRESS) -
El líder del PSC, Salvador Illa, ha assegurat aquest dissabte que en el projecte sobre el futur de l'aeroport de Barcelona-el Prat "s'ha d'assumir que ha de guanyar capacitat i s'han de valorar totes les opcions" a nivell tcnic.
Ho ha dit en unes declaracions als periodistes a Sant Adri de Bess (Barcelona) al costat del candidat del PSC a l'Alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, i l'alcaldessa i candidata del PSC a l'Alcaldia de Sant Adri de Petons, Filo Cañete.
Amb referncia a la proposta d'ampliar l'aeroport de Barcelona-el Prat amb una pista sobre el mar, ha afirmat que en termes de mediambient és "més beneficiari allargar una pista que fer-ne una de nova sobre el mar".
Collboni ha assenyalat que la solució per al futur de l'aeroport "ha de ser la més eficient des del punt de vista econmic i la que generi menys impacte mediambiental, i aquesta solució no compleix cap dels dos requisits".
Illa ha dit que la ciutadania demana als dirigents polítics que s'ocupin dels problemes reals que té la societat, i ha assegurat que l'acord pressupostari amb el Govern "dona instruments perqu, d'una vegada, el Govern de Pere Aragons comenci a governar".
COMPROMÍS AMB EL BESS
Per la seva banda, Collboni s'ha comproms a treballar en un pla d'igualtat "bra a bra" amb l'Ajuntament de Sant Adri de Bess si ell i Filo Cañete arriben a les alcaldies de Barcelona i Sant Adri respectivament.
Segons ell, les relacions entre aquestes dues poblacions s'han esvat durant els últims anys "amb un to paternalista que no correspon a una relació entre iguals".
I ha assegurat que posar els barris del Bess al "centre de les prioritats pel que fa a la inversió social, rehabilitació urbana i construcció d'habitatges assequibles", la qual cosa, al seu parer, no té a veure amb quina és la frontera administrativa.
Illa ha apostat per la tasca de cooperació entre els diferents ajuntaments i institucions de l'rea metropolitana de Barcelona: "No són línies de divisió, sinó que són i han de continuar sent línies de comunicació i d'enteniment".