BARCELONA 11 febr. (EUROPA PRESS) -
Les exportacions i la producció de ciment a Catalunya van pujar un 19,4% i un 19,3%, respectivament, el desembre de l'any passat, i el consum va augmentar un 15,4% en comparació amb el mateix mes del 2023.
Segons un comunicat de Ciment Català d'aquest dimarts, al desembre se'n van exportar 92.718 tones, se'n van consumir 164.727 i se'n van produir 221.495.
Quant als resultats acumulats durant un any, les exportacions van caure un 3,7%, mentre que el consum i la producció van pujar un 0,9% i un 6,4%, respectivament.
Durant els últims 12 mesos, la producció va ser de 3,4 milions de tones; les exportacions, d'1,7 milions, i el consum, de 2,1 milions.
El president de la patronal, Salvador Fernández, ha valorat que el gran repte per al 2025 serà "avançar en el compliment del full de ruta per a la neutralitat climàtica del sector".