Publicat 14/02/2025 09:36

L'IPC puja al 3% al gener a Catalunya

Archivo - Arxiu - Diverses fruites exposades en un supermercat
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

   On més van pujar va ser en habitatge (7,4%) i begudes alcohòliques i tabac (4,5%)

   BARCELONA, 14 febr. (EUROPA PRESS) -

   L'Índex de Preus de Consum (IPC) a Catalunya va pujar fins al 3% al gener respecte a un any abans, una dècima més que al desembre (2,9%), segons dades d'aquest divendres de l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

   En el conjunt d'Espanya, l'IPC interanual es va situar en el 2,9%, una dècima més que en el mes anterior (2,8%), i la taxa anual de la inflació subjacent va baixar dues dècimes, fins al 2,4%.

   La taxa de Catalunya es va situar per sobre de la mitjana d'Espanya, que per a dalt va estar liderada pel País Basc (+3,5%), Balears (+3,4%) i Aragó i Astúries (+3,2% ambdues), mentre que els menors creixements es van produir a Canàries (+2,1%) i Ceuta i Múrcia (+2,3% ambdues).

   Els preus que més van pujar al gener a Catalunya respecte al mateix mes d'un any abans es van concentrar en l'habitatge (7,4%), begudes alcohòliques i tabac (4,5%), altres i hotels, cafès i restaurants (4,2% ambdós) i ensenyament (3%).

    Van créixer en menor mesura els preus d'ensenyament (2,8%), oci i cultura (2,3%), aliments i begudes no alcohòliques (2,2%), medicina (1,4%), comunicacions (1,1%), transport (1%) i vestit i calçat (-0,1%).

PER PROVÍNCIES

   Per províncies, la variació interanual de l'IPC al gener es va situar en el 3,2% a Lleida, el 3,1% a Tarragona, el 3% a Barcelona i el 2,6% a Girona.

   Respecte a desembre, els preus van pujar un 0,6% a Lleida, un 0,4% a Tarragona i un 0,1% a Barcelona, i es van mantenir plans a Girona.

Contador