L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 15 (EUROPA PRESS)
L'Oficina Municipal del Consumidor (OMIC) de l'Hospitalet de Llobregat ha atès durant l'any 2015 un total de 8.013 persones, que van presentar 1.904 reclamacions, i va aconseguir la resolució d'un 60,87% dels casos per mediació o per resolució de la Junta Arbitral de Consum.
El sector sobre el qual es van fer més consultes i reclamacions va ser el de les telecomunicacions, amb el 29% del total, seguit del sector serveis, amb un 26%, i el del comerç i els subministraments a casa, amb un 10% respectivament, ha informat l'OMIC aquest dimarts amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores.
El 60,87% dels expedients de reclamació es van resoldre a través de la mediació, per un acord entre les parts, o bé per resolució de la Junta Arbitral de Consum, a través d'un laude, mentre que el temps mitjà de tramitació de les reclamacions va ser de 38 dies.
Al llarg de l'any passat, l'OMIC de l'Hospitalet va fer diferents campanyes de sensibilització i accions formatives, com els 33 tallers de formació en consum que va portar a terme a les escoles i instituts de la ciutat en què van participar 1.320 estudiants.
L'Ajuntament de l'Hospitalet ha obert l'oficina del consumidor en 1984 per donar resposta a les necessitats de protecció dels ciutadans com consumidors de béns i usuaris de serveis.