Actualitzat 30/09/2024 11:38

La moda a Catalunya pateix un "estancament" de la facturació pels preus

Archivo - Diverses persones amb bosses
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

BARCELONA, 30 set. (EUROPA PRESS) -

El sector de la moda a Catalunya ha registrat un "estancament" de la facturació el primer semestre del 2024 perquè els preus no han reflectit l'augment dels darrers dos anys, segons un estudi del Clúster Català de la Moda (Modacc).

L'agrupació empresarial ha destacat que els valors de demanda "es mantenen estables i fins i tot han augmentat lleugerament en algunes categories", en un comunicat d'aquest dilluns.

El director de Modacc, David García, ha argumentat que "considerant els efectes de la inflació i la climatologia d'aquest període, les dades són positives".

La categoria 'íntim dona' és l'única de les analitzades que ha "recuperat valor" durant el segon trimestre, que Modacc ha atribuït a un creixement dels preus després de tres trimestres consecutius de baixades, mentre que la roba infantil i la de bany han tingut un comportament pitjor.

L'estudi ha detectat que "els consumidors estan modificant els seus comportaments", en sortir de compres amb menys freqüència però adquirir més productes quan ho fan, i també ha assenyalat la baixada del protagonisme de les promocions.

Així mateix, "la renda que tradicionalment es destinava a la moda ara es dilueix entre altres categories", entre les quals ha enumerat els productes de bellesa, el lleure, la tecnologia i les subscripcions.