El pla alternatiu pel tall ferroviari a Tarragona
LORENA SOPENA - EUROPA PRESS

94 viatgers fan servir el primer trajecte de l'Avant entre Tortosa (Tarragona) i Barcelona

SANT VICENÇ DE CALDERS (TARRAGONA), 1 oct. (EUROPA PRESS) -

El pla alternatiu dissenyat pel tall ferroviari entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders (Tarragona), que ha començat aquest dimarts i durarà cinc mesos, funciona bé en el seu primer dia, tot i que es faran "ajustos" per millorar-lo.

Així ho ha valorat el director de Rodalies, Antonio Carmona, al costat del secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, en unes declaracions als mitjans a Sant Vicenç de Calders en el primer dia amb afectacions ferroviàries pel tall a Roda de Berà (Tarragona).

El tall afecta les línies R14, R15, R16, R17 i RT2 i el servei alternatiu per carretera, que té un cost de 30 milions d'euros, compta amb 87 busos que faran 600 expedicions diàries i amb 150 persones informant els passatgers.

Carmona ha explicat que estan fent un seguiment del funcionament del pla alternatiu amb els treballadors que tenen als diferents punts per veure quines "millores a curt termini" es poden fer.

El dispositiu contempla que sempre hi hagi personal d'informació a tots els trens Regionals i, si més no en els primers 15 dies, a tots els trens del tram entre Vilanova i la Geltrú (Barcelona) i Sant Vicenç, a més de les estacions.

"Veurem petits ajustos, també comentarem amb els ajuntaments aquestes millores", i ha recordat que és complicat ajustar els busos perquè circulen per la carretera.

Preguntat per si creu que hi haurà viatgers que optin pel vehicle privat, ha valorat que aquesta setmana analitzaran el volum de viatgers que fa servir el pla alternatiu.

"ANÀLISI" DIÀRIA

Segons Nadal, cada dia es farà "una anàlisi de les coses que es puguin millorar" en el pla alternatiu perquè els usuaris no hagin d'esperar més del compte els busos a l'estació.

Ha dit que espera que d'aquí a cinc mesos els ciutadans puguin veure que s'ha "millorat satisfactòriament el servei" i que el corredor mediterrani entri en funcionament.

TORTOSA

Com a part del servei alternatiu, aquest dimarts s'ha posat en funcionament l'Avant entre Tortosa (Tarragona) i Barcelona que, segons Carmona, han fet servir 94 viatgers en el primer trajecte.

"Esperem que, a poc a poc, sigui una alternativa més de desplaçament fins a Barcelona en un temps de viatge molt competitiu", ha defensat.