Actualitzat 22/04/2025 17:09

El Port de Barcelona va moure 16,6 milions de tones en el primer trimestre

Archivo - Un vaixell de mercaderies al Port de Barcelona
Lorena Sopêna - Europa Press - Archivo

Pugen les exportacions i importacions en contenidor, però baixa el tràfic de vehicles

BARCELONA, 22 abr. (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona va registrar un tràfic de 16,6 milions de tones en el primer trimestre de l'any, la qual cosa representa un 1,6% menys que durant els tres primers mesos de l'exercici anterior.

En concret, les exportacions en contenidor van créixer un 12,2% i les importacions un 21,6%, la qual cosa per a la infraestructura representa un "comportament molt dinàmic" de l'activitat portuària, segons ha informat aquest dimarts en un comunicat.

Per àrees geogràfiques, la Xina (+25,9%), els Estats Units (+8,4%), Turquia (-13,7%), la Índia (+34,9%) i Corea del Sud (+48%) van ser els principals mercats d'origen i destinació de les mercaderies en contenidor que van transitar per Barcelona.

El tràfic de líquids a granel va pujar un 8,1% gràcies als increments de la benzina (+61,4%) i el gas natural (+16,8%), i els sòlids a granel van experimentar una caiguda del 8,5%, amb descensos més acusats en el tràfic de potasses, sal comuna i beines de soja.

El tràfic de vehicles va baixar un 8,7%, fins a les 168.545 unitats, per "la incertesa actual de l'economia i el comerç mundial", i les Unitats de Transport Intermodal van baixar un 1,5%.

5% MÉS DE CREUERISTES

En el cas dels passatgers, els ferris van sumar 213.695 moviments (-14,1%), mentre que els creuers van registrar 351.284 (+10%) per "l'augment del port base i el descens dels passatgers en trànsit".

Aquests moviments es tradueixen en 217.626 creueristes que van arribar a la ciutat de Barcelona en el primer trimestre de l'any, un 5,35% més que el primer trimestre del 2024, quan la xifra de creueristes que van visitar la ciutat va ser de 206.568.

Contador