Actualitzat 03/05/2024 12:25

Puig comença a cotitzar en borsa amb el toc de campana d'aquest divendres a Barcelona

Marc Puig toca la campana en la sortida a borsa de la companyia Puig
LORENA SOPENA

Debuta amb una capitalització borsària de 13.920 milions d'euros

BARCELONA, 3 maig (EUROPA PRESS) -

La companyia de cosmètica catalana Puig ha començat a cotitzar aquest divendres a un preu de 24,5 euros per acció, després que el seu president, Marc Puig, ha donat el tradicional toc de campana a la Borsa de Barcelona a les 12 hores.

Després del toc de campana, la companyia ha projectat l'evolució del preu per acció, que un minut després de la sortida al parquet ha arribat als 26,2 euros i la BME ha projectat un missatge de benvinguda.

És la sortida a borsa d'Europa més important d'aquest any: debuta amb una capitalització borsària de 13.920 milions d'euros i l'import de cada títol és el més alt de la forquilla fixada en el fullet informatiu.

L'oferta té un volum de fins a 3.000 milions d'euros, i Puig en va aconseguir el sobresubscripció l'endemà d'anunciar la seva arribada al parquet, la qual cosa demostra "la important demanda d'inversors institucionals internacionals i nacionals".

Les accions cotitzen a les borses de valors de Barcelona, Madrid, Bilbao i València amb l'etiqueta de cotització 'Puig' a través del sistema d'interconnexió borsària (mercat continu).

CLASSE A I CLASSE B

L'operació, destinada a inversors institucionals, ha consistit en una oferta pública de subscripció (OPS) de 51,02 milions de títols de noves accions de classe B i d'una oferta pública de venda (OPV) de 55,51 milions accions secundàries en mans de la família Puig.

En el primer tram, la companyia ha adquirit uns ingressos bruts d'aproximadament 1.250 milions de nous fons per a la societat, mentre que el segon té un valor total de 1.360 milions.

El capital de Puig es compon d'accions de classe A --que confereixen cinc vots-- i accions de classe B --que n'atorguen un--, mentre que totes dues inclouen els mateixos drets econòmics.

L'agent d'estabilització (Goldman Sachs Bank Europe SE) podrà exercir una opció de sobreadjudicació fins a l'1 de juny: podrà arribar aproximadament al 15% del volum de l'oferta, per un import de fins a 390 milions d'euros.

Per la seva banda, CriteriaCaixa, hòlding que gestiona el patrimoni empresarial de la Fundació La Caixa, ha adquirit accions de classe B representatives del 3,05% del capital social de Puig Brands, aproximadament, dins el procés d'oferta pública de venda (OPV).

FAMÍLIA

La família conservarà una participació majoritària, i també s'ha assegurat el control polític: preveu mantenir el 71,7% dels drets econòmics de la societat i el 92,5% dels drets de vot, assumint l'exercici al complet de l'opció de sobreadjudicació.

En concret, els Puig tenen el 68% en accions de classe A i el percentatge restant fins a entre el 70,5% i el 73,44%, en funció de la 'green shoe', en accions de classe B, que són les que han sortit a borsa.

DIVIDENDS

La companyia ha expressat la voluntat de distribuir dividends en efectiu "de manera prudent" en un futur pròxim, el primer dels quals posterior a la seva oferta el 2025 i amb càrrec als resultats del 2024.

Preveu mantenir un 'pay out' (ràtio de dividend sobre benefici atribuïble) d'aproximadament el 40% en línia amb el seu historial, si bé no ha aprovat cap política de dividends: segons el fullet, avaluarà si introduir-la "depenent" de resultats futurs i necessitats de finançament.