Actualitzat 28/11/2023 10:58

Renfe recorrerà contra la sanció i afirma que les mesures a l'R2 van ser consensuades amb la Generalitat

Archivo - Interior d'un tren a Vilanova i la Geltrú
David Oller - Europa Press - Archivo

Sosté que l'avaria "es va produir de manera totalment sobrevinguda"

BARCELONA, 28 nov. (EUROPA PRESS) -

Renfe ha afirmat aquest dimarts que presentarà un recurs contra la sanció proposada per l'Agència Catalana del Consum per les incidències en el servei de l'R2 Sud de Rodalies aquest maig i que les mesures que van emprendre "van ser consensuades" amb la Generalitat.

Ho ha dit el portaveu de l'empresa, Antonio Carmona, en unes declaracions a Europa Press després de l'anunci de la Generalitat aquest dimarts sobre una proposta de sanció a l'operador ferroviari per suposades infraccions "molt greus" en la gestió de l'avaria.

Ha assenyalat que quan rebin la comunicació oficial de Consum podran "analitzar l'expedient i, a partir d'aquí, plantejar el recurs que correspongui", i també l'analitzaran amb la Generalitat a fi de veure quines mesures s'han d'adoptar, en les seves paraules.

Així mateix, ha explicat que al maig van facilitar a Consum tota la informació sobre les mesures adoptades després de la incidència, la qual sosté que "es va produir de manera totalment sobrevinguda provocant una afectació important entre Castelldefels i el Prat (Barcelona)".

També ha reivindicat l'esforç de l'empresa per mantenir informats els clients --textualment-- a través dels canals de comunicació "malgrat la complexitat" amb la qual es van trobar aquells dies.

INCIDÈNCIA A L'R2 SUD

Segons ha informat la Generalitat, l'1 de maig la catenària de la via 3 de l'estació de Gavà (Barcelona) es va trencar cap a les 21.00 hores: el cable va caure sobre un senyal del sistema de seguretat i va provocar que es cremés tot l'enclavament i es fessin malbé els sistemes auxiliars.

L'incident va obligar a fer servir el bloqueig telefònic i a reduir el pas de trens: primer, amb dos combois per hora i sentit; des del 5 de maig, amb tres per hora i sentit.

Adif va trigar tres setmanes a solucionar la incidència, i el 22 de maig es va reprendre el servei habitual.

L'informe final de l'incendi --que es va presentar al setembre-- va afirmar que l'absència d'una peça en una grifa i la vandalització del sistema de terra que protegeix les instal·lacions van causar l'incident.