Cupra lidera les vendes amb un 55,1% més de cotxes entregats
BARCELONA, 27 oct. (EUROPA PRESS) -
La marca espanyola d'autombils Seat va entregar 391.800 vehicles entre gener i setembre del 2023, un 34,2% més que durant el mateix període de l'any passat.
Segons un comunicat de la companyia d'aquest divendres, va vendre uns 100.000 cotxes més que fins el setembre del 2022, quan va vendre 292.000 vehicles, i "les entregues ja han superat el resultat del conjunt de l'any anterior" (385.600).
L'augment de les vendes ha estat impulsat per Cupra, que els tres primers trimestres va entregar 170.100 cotxes, un 55,1% més que en el mateix període del 2022 (109.700).
Durant aquest període, Cupra va entregar més vehicles que en el conjunt del 2022 (152.900), i "continua consolidant la seva posició com una de les marques que més creix a Europa".
El model Cupra Formentor "es manté com el model més popular de la companyia" amb 91.900 unitats venudes entre gener i setembre, un 23,3% més respecte al 2022.
SEAT
Les vendes de Seat també van créixer un 21,6% fins a arribar a un total de 221.700 vehicles venuts, "grcies a la recuperació en el subministrament de semiconductors i d'altres components essencials".
El model Seat Arona va ser el més venut de la marca entre gener i setembre del 2023, amb 72.200 unitats, un 26,8% més.
BENEFICIS
Segons els comptes publicats dijous per Volkswagen, la marca espanyola va aconseguir un benefici operatiu de 501 milions d'euros entre gener i setembre, respecte als 10 milions de prdues operatives registrades en el mateix període de fa un any.
L'empresa va registrar uns ingressos per vendes de 10.837 milions, un 38,6% més que els 7.820 milions aconseguits per Seat el mateix període del 2022.
Seat va obtenir una rendibilitat operativa sobre les vendes del 4,6%, que són 4,8 punts percentuals més que entre els mateixos mesos de l'any passat.
WAYNE GRIFFITHS
El conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha assegurat que els resultats són una bona notícia en un context que presenta "reptes" com l'increment en els costos de les matries primeres, la falta de subministrament de components, una competncia més gran entre marques i uns tipus d'inters i inflació alts.
"Al marge d'aquests reptes, continuem sent optimistes. La nostra ambició és molt superior i necessitem ser una empresa més rendible per garantir la sostenibilitat i continuar invertint en el futur", ha afegit.