BARCELONA 13 des. (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Educació, Anna Simó, ha assegurat aquest dimecres que "illusionisme i mgia no casen" amb el que necessiten fer després dels resultats de Catalunya en l'informe del Programa per a l'Avaluació Integral d'Estudiants (PISA) 2022.
En resposta a diverses interpellacions durant el ple del Parlament sobre aquesta qüestió, Simó ha reivindicat que sempre ha posat en valor les decisions que es van prendre en el ple monogrfic sobre educació del juny arran de les mesures que posen sobre la taula.
"No és que jo em tragués res del barret, perqu ni m'agrada l'illusionisme ni m'agrada fer mgia, perqu crec que en l'educació illusionisme i mgia no casen amb el que necessitem fer", ha recalcat.
Segons Simó, les mesures exposen part del treball que el departament ja va comenar a fer quan van observar "els primers grans avisos" en matria de resultats educatius, i també del que es va abordar en el monogrfic.
També ha defensat que els centres necessiten "calma, confiana i suport" per poder fer la seva feina i que així ho comunicar als docents aquesta setmana.
Després de cridar a treballar plegats per revertir la situació, ha explicat que comencen a observar aquest any una millora de resultats en proves de competncies bsiques en matemtiques, cincies i angls, i tenen un "repte important" en catal i castell.