Actualitzat 07/11/2023 12:50

La Sindicatura de Comptes detecta irregularitats en contractes de l'ICS per afrontar la covid-19

Archivo - Seu de la Sindicatura de Comptes de Catalunya
SINDICATURA DE COMPTES DE CATALUNYA - Archivo

Desvela canvis en les tarifes del Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme (Barcelona)

BARCELONA, 7 nov. (EUROPA PRESS) -

Alguns dels contractes de l'Institut Català de la Salut (ICS) per fer front a les necessitats de personal de la pandèmia "no van complir els preceptes vigents" o els procediments de selecció i provisió, segons un informe de la Sindicatura de Comptes.

L'entitat ha explicat en un comunicat aquest dimarts que entre els preceptes no complerts hi ha els d'acreditació de l'especialitat exercida; la formació i avaluació prèvies; els informes d'idoneïtat dels candidats; la vinculació, o els terminis de contractació.

A més a més, apunta que hi va haver incidències en la gestió dels circuits de control i autorització de jornades d'atenció continuada i serveis extraordinaris.

La Sindicatura ha recordat que durant el 2020 es van formalitzar 106.252 contractacions amb 28.352 professionals i que la despesa en personal de l'ICS va pujar un 12,14% interanual.

Ha subratllat que malgrat les mesures extraordinàries adoptades per fer front a la pandèmia, la incorporació de professionals "havia de complir els requisits mínims exigits i garantir la idoneïtat i l'adequació" de les contraprestacions.

RESIDUS SÒLIDS

En un altre informe, la Sindicatura de Comptes ha assenyalat que ha detectat canvis en les tarifes aplicades pel Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme per al tractament de residus industrials segons la seva necessitat d'atreure volums i la capacitat de les empreses d'aportar-los.

Ha apuntat que el càlcul de l'aportació niveladora pels serveis prestats no incloïa la constitució d'un fons d'amortització de les instal·lacions i que es van registrar alguns imports de manera incorrecta, entre d'altres.

La Sindicatura ha recomanat que el Consorci tingui cobert un lloc de treball de Tresoreria i adeqüi l'estructura pressupostària als diferents serveis que presta i als ingressos generats.

També, que les despeses més importants es cobreixin mitjançant derrama dels ajuntaments consorciats i no a través de recursos propis, i que es liquidin els imports a cobrar pels residus industrials assimilables directament als industrials.