Crearan una 'joint venture' per produir bateries de fosfat de ferro i liti
MADRID, 10 des. (EUROPA PRESS) -
Stellantis i la xinesa CATL han anunciat aquest dimarts la creació d'una 'joint venture' per a la construcció d'una planta de bateries --gigafactoria-- de bateries de fosfat de ferro i liti (LFP) a Saragossa, amb una inversió de fins a 4.100 milions d'euros.
La fàbrica, que es preveu que iniciï la seva producció a finals del 2026 a la planta de Stellantis a la regió aragonesa, podria assolir una capacitat de fins a 50 gigawatts/hora (GWh), en funció de "l'evolució del mercat elèctric a Europa" i del suport continu de les autoritats d'Espanya i la Unió Europea.
"L'empresa conjunta al 50% entre CATL i Stellantis impulsarà l'oferta de LFP de Stellantis (...) el que permetrà al fabricador d'automòbils oferir més turismes, crossovers i SUV elèctrics de bateria d'alta qualitat, duradors i assequibles en els segments B i C amb autonomies intermitges", assegura el grup automobilístic en un comunicat.
Fuentes de la companyia posen en valor a Europa Press que la inversió a Saragossa és una de les "més importants" de la història de Stellantis a Espanya.
L'operació, subjecta al vistiplau de les autoritats regulatòries, s'espera que es pugui tancar al llarg del 2025.
El 2023, el grup xinès CATL va subscriure un primer acord de col·laboració amb Stellantis per al subministrament de bateries amb la possibilitat d'invertir conjuntament en la seva fabricació.
A l'octubre, el Ministeri d'Indústria va resoldre la concessió de 133 milions d'euros a Stellantis Figueruelas dins de la línia A de bateries del Perte VEC III. Aquesta subvenció se suma als 14 milions d'euros del Perte de Descarbonització Industrial anunciats també a l'octubre.
En total, el grup Stellantis ha estat adjudicatari de gairebé 300 milions d'euros, a través de convocatòries del Perte VEC, per a la reconversió de Figueruelas, entre altres projectes.
"L'objectiu de CATL és fer que la tecnologia de zero emissions de carboni sigui accessible a tot el món, i esperem cooperar amb els nostres socis a nivell mundial a través de models de cooperació més innovadors", ha assenyalat el president i director executiu de CATL, Robin Zeng.
En aquests moments, CATL compta amb dues plantes ja operatives a Europa, una a Alemanya i una altra a Hongria que, juntament amb la fàbrica espanyola, espera "millorar les seves capacitats" per fer front a la demanda de bateries dels fabricants de vehicles.