BARCELONA 19 abr. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat veu només "retocs numèrics" en el nou projecte de Reial Decret pel qual es regulen les condicions per a l'obtenció dels títols d'ESO i Batxillerat, i prepara una ordre pròpia d'avaluació de Secundària basada en competències amb la intenció d'aplicar-la el curs vinent.
En declaracions a Europa Press, el secretari de Polítiques Educatives, Antoni Llobet, ha assenyalat, després del nou projecte pel qual els alumnes podran obtenir el títol de l'ESO sense aprovar amb un cinc com a mínim l'etapa i podran passar a primer de Batxillerat amb dues assignatures suspeses, fet que suposa una "rectificació" del Govern central de si mateix i que el problema no són els petits retocs.
El secretari ha lamentat que els esborranys del Govern central s'estiguin focalitzant en els detalls que mantenen el mateix sistema d'ensenyament i no albiren "cap element de transformació" en l'avaluació.
Llobet ha assegurat que el Ministeri d'Educació segueix amb "matèries compartimentades i mitjanes aritmètiques", mentre que la Generalitat advoca per un aprenentatge competencial, decisions col·legiades dels professors, el projecte de centre i una avaluació contínua.
En aquest sentit, ha dit que la Generalitat està preparant una ordre d'avaluació de Secundària, tal com ja ha realitzat amb la Primària --que s'ha començat a aplicar aquest curs--, i que espera que aviat iniciï el seu procés de tramitació.
El secretari de Polítiques Educatives ha assenyalat que la voluntat és que s'apliqui el curs 2017-2018 basat en el currículum competencial ja desplegat, i que es basi en l'assoliment competencial, l'avaluació contínua "per veure el progrés de l'alumne i no comptar les mitjanes aritmètiques" i una valoració global per part dels docents que han atès l'alumne.
Llobet ha afirmat que la part positiva del nou projecte de decret del Ministeri es "deixa sense efecte els temes de més risc", com era la 'revàlida' externa per obtenir el títol, i ha afirmat que Catalunya seguirà amb les seves proves diagnòstiques per avaluar el funcionament del sistema.
Ha assegurat que al final el Ministeri d'Educació "ha fet marxa enrere" en elements que les comunitats no compartien, i ha tornat a una situació similar a l'anterior a l'entrada en vigor de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE).
MODEL COMPETENCIAL CATALÀ
Llobet ha sostingut que Catalunya prosseguirà amb els seus currículums competencials, sent conscient que el Govern central té recorreguts tant en el de Primària com el de Secundària, qüestió que, ha dit el secretari, no vol dir que no estiguin vigents.
Ha explicat que Primària ja funciona amb l'ordre pròpia d'avaluació aquest curs, i que en Secundària aquest any, com no ha entrat en vigor el propi, "fonamentalment" estarà d'acord amb els criteris que ja estaven i manté el projecte de Reial Decret.
"El curs vinent, com hem fet aquest curs a Primària, volem tenir la nostra pròpia ordre d'avaluació de Secundària obligatòria", ha dit.