S'estrenar en el Teatre Poliorama de Barcelona el dilluns
BARCELONA, 3 març (EUROPA PRESS) -
La companyia Dagoll Dagom rendeix un homenatge al teatre amb el seu últim espectacle de creació, 'L'alegria que passa', una adaptació del clssic simbolista de Santiago Rusiñol que barreja text, música, cant i dansa i que s'estrenar aquest dilluns 6 de mar en el Teatre Poliorama de Barcelona.
Així ho ha explicat el director d'escena i encarregat de l'adaptació del text, Marc Rosich, en roda de premsa aquest divendres a Barcelona amb la productora artística Anna Rosa Cisquella; el director musical, Andreu Gallén, i la directora coreogrfica, Ariadna Peya.
'L'alegria que passa' comena quan la companyia musical L'arca del talent arriba a un poble industrial, "anodí i avorrit", contractada per l'alcalde; ser llavors quan el seu fill, Joan, s'enamori de la gran estrella de la companyia, la Zaira, que, a diferncia d'ell, est cansada de la seva vida nmada i vol quedar-se a viure al poble.
Llavors entraran en conflicte l'agressiu mánager de la Zaira i l'alcalde, que obliga el seu fill a renunciar als seus somnis, i l'espectador veur les conseqüncies del xoc entre dos mons.
OFEREIX "UN JOC MOLT TEATRAL"
Rosich ha destacat que 'L'alegria que passa' proposa "un joc molt teatral en el qual tots els intrprets" encarnen a personatges de tots dos mons, i són també els encarregats de tocar part de la música en escena, com el piano i la guitarra en diverses canons.
En aquesta ocasió, la companyia es retroba amb ngels Gonyalons, que va interpretar a Blanca en la primera producció de 'Mar i cel' en 1988, i repeteix amb Mariona Castillo, protagonista de 'Cop de rock', en un elenc completat per Jordi Coll, Júlia Genís, Eloi Gómez, Pol Guimer, Basem Nahnouh, Pau Oliver i David Pérez-Bayona.
CISQUELLA: ÉS "UNA NOVA FORMA DE MUSICAL"
Per a Anna Rosa Cisquella, la companyia ha apostat per culminar la seva trajectria amb un projecte de risc i amb gran implicació emocional: "No ens hem installat en la comoditat, sinó que ens hem arriscat i, si funciona, ser una nova forma de musical".
Ha assegurat que aquesta obra de Rusiñol demostra "que els clssics són modernizables" i ha reafirmat la voluntat de la companyia de traslladar aquestes versions actualitzades a les noves generacions, per la qual cosa entre setmana es realitzaran funcions per a instituts.
Després d'aquest espectacle, la companyia té previst realitzar una quarta i última reposició de 'Mar i cel' l'any 2024 abans de posar punt i final definitivament a una carrera de gairebé 50 anys.
GALLÉN REMARCA "EL VIRTUOSISME DELS INTRPRETS"
Andreu Gallén ha remarcat que un dels punts forts del muntatge és el "virtuosisme dels intrprets en escena" i que la seva intenció és arribar al gran públic amb un musical poc convencional i que assumeix riscos, i ha instat els teatres públics a atrevir-se a apostar més per aquest tipus de propostes.
Per la seva banda, Ariadna Peya ha explicat que totes les fases del procés creatiu han estat collectives i s'ha mostrat agrada pel compromís de Dagoll Dagom amb la "dansa i el moviment, que formen part de la dramatúrgia" i que han enriquit el relat posant-se al mateix nivell que les altres disciplines.