BARCELONA 16 jul. (EUROPA PRESS) -
La professora de Fotografia de la Universitat Abat Oliba CEU Rebeca Pardo ha considerat que les fotografies realitzades en les vacances d'estiu no es fan per recordar sinó com a "construcció identitària i social".
L'experta ha assegurat que les fotografies de l'estiu segueixen intentant mostrar que els seus protagonistes són "éssers feliços, autèntics i diferents, encara que integrats", però ha canviat el context en què són exhibides, ha informat la UAO CEU en un comunicat.
"Abans les fotografies eren un element important per recordar, conservar la memòria, ara moltes imatges formen part d'un impuls que no està necessàriament relacionat amb la memòria sinó amb una nova forma de ser al món", ha dit.
Ha considerat que el binomi de 'smartphones' i xarxes socials també ha modificat usos socials en l'exposició de la memòria gràfica de l'estiueig: "Ja no veiem les vacances de l'altre explicades pel protagonista al saló de casa seva, sinó al metro o a la cua del cinema".
Pardo ha afirmat que això està provocant unes narratives dislocades, polifòniques i desconnexes, que es barregen amb la quotidianitat del receptor.
La professora de la UAO CEU ha al·ludit el concepte d''extimitat', com l'àmbit extern en el qual es comparteix la intimitat, i ha assenyalat que les fronteres entre públic i privat "s'estan diluint, així com l'unicitat del relat".
Rebeca Pardo ha afirmat que l'experiència del viatge és diferent i menys externa perquè se segueix "constantment connectat amb què es deixa enrere", per la qual cosa ha observat que cada vegada hi ha més opcions vacacionals amb allotjaments que ofereixen desconnexió d'Internet.
Ha afirmat que la millor fotografia de vacances és la que "emociona", sense que això depengui de temes tècnics, i ha remarcat que la narrativa no depèn de les aplicacions, ja que aquestes només milloren les possibilitats de la presa.