BARCELONA, 16 de juliol (EUROPA PRESS)
El Museu d'Història de la Ciutat de Barcelona (MHB) inaugura demà l'exposició 'Barraques. La ciutat informal', en què es podrà fer un recorregut pel barraquisme, fenomen urbà de primera magnitud a Barcelona des de principis del segle XX fins als Jocs Olímpics del 1992.
L'exposició es divideix en tres àmbits diferents, "que fan referència a tres etapes diferents del fenomen", ha explicat avui un dels comissaris de l'exposició, Òscar Casasayas.
La primera etapa mostra les causes del barraquisme. Molta gent, atreta per la gran oferta de feina que hi havia en aquell moment a Barcelona, van immigrar a la ciutat provinents de diferents punts d'Espanya. El mal estat dels habitatges va fer que sorgís el fenomen.
Dels anys 40 als 60 mostra com el barraquisme, tot i que físicament estigués separat de la ciutat, s'integra al teixit social, cultural i econòmic de Barcelona. Tot i això, exposa que la situació per als barraquistes no és fàcil, ja que no tenen opció d'aconseguir un habitatge en condicions a la ciutat.